Pregnant ! | Minggu 35


Minggu 35

Bayi Anda
Bayi masih lagi membesar dan memenuhi ruang dalam perut. Bayi tidak bergerak terlalu aktif kerana ruang agak sempit. Berat badannya kini meningkat kepada 2.3 kg dan panjangnya 44.5 sm.

Tubuh Anda
Banyakkan berbincang tentang emosi dan kesediaan anda ketika di bilik bersalin bersama pasangan atau sesiapa yang akrab agar rasa gentar dan risau semakin hilang. Dalam masa yang sama, kawal diet. Jangan berjalan keluar rumah kerana takut kontraksi boleh bermula pada bila-bila. Bersiap sedia dari sekarang.

di minggu ke 35 nie ika ada check up di Klinik Pakar O&G. first time sebenarnya ika ke sana. blur tu takyah cakap la. hahahaha ! sentiasa blur. dah tu suami ika tak dapat nak teman. makanya, keseorangan la p klinik tu. ika ke Klinik Pakar O&G sebab doktor kat Klinik Pakar Antenatal detect kencing kotor. so, diorang amik sample darah dan air kencing. 

pastu bila dah ke Klinik Pakar O&G nie, doktor cakap air kencing memang tak berape nak cantik la. biasanya kalau bacaan yang ika dapat tu, orang yang ada sakit darah tinggi. tapi ika takde pulak sakit tu doktor cakap. bp ika ok je bacaan sepanjang mengandung nie. then, doktor terpaksa amik lagi sample air kencing. dah tak larat nak kencing dah. hahahaahahaha ! so, tunggu je lah keputusan lagi seminggu. sabarlah ika >.<

No comments:

Post a Comment

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com