Resipi Pizza Homemade

resipi lagi . hari nie ika nak share resipi pizza . yang nie ika try buat sendiri . hahahaha ! sebab malam tu punyalah lapar tapi takmau makan nasik . kebetulan ada roti kat rumah tu tak terusik . so, apa lagi, buatlah pizza sendiri . jimattt walaupon tak berape nampak macam pizza . heeeee




Bahan-Bahan

  • Roti
  • Sosej
  • Cheese
  • Serbuk lada hitam
  • 2 biji telur
  • Cili merah


Cara-Cara

  • Rebus sosej .
  • Sementara tunggu sosej masak, lenyekkan beberapa keping roti dalam loyang .
  • Kemudian, letakkan beberapa keping cheese ke atas roti .
  • Potong sosej yang telah direbus tadi dan susun atas kepingan cheese .
  • Letakkan beberapa keping lagi cheese ke atas sosej .
  • Pecahkan telur ke atas sosej .
  • Taburkan cili merah dan lada hitam .
  • Bakar pada suhu 220C selama 15-20 minit .

cuba la korang . ika nie pon main hentam je lah malam tu . tapi Alhamdulillah berjaya jugaklah buat . kenyang pon malam tu . ika suka serbuk lada hitam . so, memang banyak la ika tabur . 

No comments:

Post a Comment

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com