Couple Package di Pulau Pangkor | Pangkor Njoy

hujung bulan September, ika dengan suami ke Pulau Pangkor . sebenarnya kami tak rancang ape pon . suami lepas balik keje tengahari sabtu, terus ajak pegi tido kat Pulau Pangkor . mula tu ika dok ingat suami ika nie main-main ke hape . ye la, masa tu dah tengahari . takkan la nak ke sana kot . sampai sana mestilah dah lewat . suami suruh kemas-kemas barang jugak . hahahaha ! ika pon apa  lagi seronok bukan main la :P

ika pon terus cari la hotel nak tido kat Pulau Pangkor tu nanti . sebelum sampai ke Lumut tu, ika punyalah survey survey survey dan lastnya ika jumpa iklan dari Pangkor Njoy kat group IPOH IPOH AJE . ade gunanye jugak group kt fb tu . heheheh . lepas tu ika whatsapp dan deal dengan Puan Nita . so, dapatlah pakej untuk penginapan, motor sewa, snorkeling dan island hoping . ika pon bincang dengan suami dan kami terus setuju je lah sebab malas nak fikir dah . lagipon dah petang .

Alhamdulillah, masa kami sampai kat Jeti Lumut tu, kami tak payah tunggu lama . beli je tiket, kebetulan masa tu dah ade feri tunggu . hahaha ! seronok kauuu . takde la kena tunggu lama kat situ .

masa kami sampai di Jeti Pulau Pangkor tu, dah ade yang tunggu kami kat sana, so, abg tu dari Pangkor Njoy punya team . dia bawak kami ke tempat motor sewa . dari jeti, kami naik motor sewa tu dan ikut abg tu untuk ke tempat penginapan kami di Pangkor Bay View Beach Resort . oh ye ! pakej yang ika amik nie harga rm240 . sebelum sampai Jeti Lumut, ika dah bayar deposit rm50 . bayar je online . kami sampai di Pulau Pangkor sebelum pukul 6 . so, dapatlah pusing-pusing pulau dengan motor sewa ;)

disebabkan kitorang sampai Pulau Pangkor pon dah petang, so memang tak sempatlah nak buat aktiviti ape selain daripada ronda-ronda pulau . belah malam pulak, ika dengan suami just lepak dan makan-makan je kat Teluk Nipah tu . korang takyah risau bab makan sebab banyak stall bukak kat situ belah malam . ika paling suka char kuey tiew kerang . perghhh sedap hoii . padahal ptg tu dah belasah nasi goreng pattaya . hahahaha !

hari esoknya, pagi-pagi lagi kami dah p cari makan . sebab lepas tu kami nak kena p snorkeling . perut mesti diisi terlebih dahulu . ewahhh . lepas tu dalam pukul 9pg, ade la datang sorang wakil utk bawak kami snorkeling dan island hoping . bukan jauh pon . dekat ja haih . jalan kaki ja . jangan malas sangat hokey ? :P

kalau ikutkan nie kali kedua ika snorkeling . snorkeling la sangat . hahahahaha ! seriously memang ika penakut . masuk dalam air camtu je lah . kalau suruh berenang, memang tak pandai . penakut . semua pon ada . ini pon suami ika yang tolong tolak ika ke tepi . wakakakaka . bini dia dah nak lemas . lama jugak la kami lepak kat tempat snorkeling nie . suami ika la paling seronok p dok berenang sakan . bini dia nie dok tepi je layan perasaan . hahahahah !

kami balik dari snorkeling terus siap-siap untuk checkout . tengahari tu kami dah gerak balik Ipoh . balik pon smooth je . sampai je jeti, terus ada feri . takyah tunggu lama . hikss . sepanjang tak sampai 24jam dok Pulau Pangkor, ika rasa best sebab dapatlah jugak bercuti dengan suami yang mana masing-masing sibuk . pastu urusan dengan team Pangkor Njoy sangatlah mudah . terima kasih Puan Nita . kalau korang berminat untuk guna khidmat Pangkor Njoy nie, boleh la tengok fb diorang di https://www.facebook.com/profile.php?id=100010344195390&hc_ref=SEARCH&fref=nf ataupun hubungi Puan Nita di 012-5572945 atau boleh tengok laman web diorang di www.pangkornjoy.com ^^

happy holidayyyy korang ! ;)

1 comment:

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)