Durian !

entry sebelum puasa tapi bulan puasa baru nak update entry nie . so, mohon bertabah lah . ika nak share pasal durian . durian nie memang buah kesukaan ika . bulan lepas, ika dengan suami balik kampung di Semanggol . on the way balik, suami ika nie sukalah singgah di Bukit Gantang . sebab kat situ ramai orang jual buah durian . lagi pulak masa tu tengah musim durian . dia tahu isteri dia hantu durian . hahahahaha !

ada sekali tu kami cari durian tapi takde . suami ika sampai sanggup p beli kat Batu Kurau . isteri punya pasal . dah macam mengidam pulak padahal belum ada rezeki mengandung lagi . tapi suami layan je lah kehendak isteri . walaupun masa tu dah malam, tapi kami tetap p amik durian yang dah tempah tu kat Batu Kurau . terima kasih suami ! ^^


esoknya kami bertolak balik ke Ipoh . dan suami ke Gombak . suami ika kupas siap-siap durian nie . ika pulak masukkan siap-siap dalam tupperware . pastu masuk dalam peti . bila rasa nak makan, terus amik dalam peti . seriously memang sedapppp . ika pon tak tahu la kenapa ika suka sangat durian dan ika pon tak tahu la kenapa orang cakap durian nie busuk . hehehehe .

mak mertua dah pesan jangan makan banyak sangat . buah nie kan kalau makan banyak-banyak jadi panas . tapi ika nie bila benda sedap depan mata, habislahhhhh . hahahahaha !

1 comment:

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com