Taman Herba Negeri Perak, Kampung Kepayang

sesi jalan-jalan lagik . wehuuuuu . kali nie ika ke Taman Herba Negeri Perak . sebenarnya Taman Herba nie dah banyak kali ika dengan kawan ika cari . siap pakai waze bagai . punyalah nak cari tempat nie . tapi tak jumpa-jumpa pon . tapi betullah orang cakap, jangan putus asa . hahahahaha ! akhirnya jumpa jugak :P


Alamat :
Taman Herba Negeri Perak,
Simpang Sindhu,
31300 Kampung Kepayang,
Perak

No Telefon : 05-3572290

Harga Tiket :
Dewasa - RM 2.00
Pelajar / Kanak-Kanak - RM 1.00

Waktu Operasi :
Isnin - Jumaat : 8.00am - 5.00pm

kalau korang nak masuk dalam Taman Herba nie, korang kena masuk kat pejabat diorang dulu . kena beli tiket . masa ika pegi tu, macam blur sikit . ingatkan kena bayar kat kaunter pakgad depan tu . tunggu punya tunggu macam takde orang . tawakkal je lah masuk sampai dalam kawasan pejabat diorang . kat situ ada kaunter . nanti bayar je lah kat situ :)




 





seriously taman herba nie sangat luas . dia ada banyak taman . kira taman dalam taman la . kalau korang rajin, jelajah la semua . ika haritu tak jelajah semua pon . ika pegi yang mana dekat je . hahahaha . penat haihhh :P





kat bawah nie antara pemandangan yang ika sempat snap pakai yang panorama kat camera setting tu . so, dapatlah camni . Taman Herba nie bersih dan kemas sebab ade orang yang jaga . memang sangat terurus . 




dah puas hati sebab akhirnya sampai jugak kat Taman Herba Negeri Perak nie . hehehehe

till then,
xoxo

1 comment:

  1. Rindu pulak dkt Puk Puk ni... seminggu tak jumpa dia...

    ReplyDelete

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com