Muzium Perlombongan Bijih Timah Kinta, Kampar, Perak | Part 2

bersambung dari Part 1 .


Alamat :
Muzium Perlombongan Bijih Timah Kinta,
Jalan Batu Sinar,
Bandar Baru Kampar,
31900 Kampar, Perak


kali nie ika nak share muzium nie yang bahagian dalam pulak . part 1 ika dah tunjuk kat korang yang bahagian luar muzium kan ? so, meh kite jalan-jalan kat dalam muzium pulak :)











kat bahagian dalam muzium nie, korang boleh tengok peralatan yang digunakan pada tahun sebelum nie . macam mana cara diorang dapatkan bijih timah nie dan banyak lagi la . serius korang akan jumpa banyak benda yang menarik dalam muzium nie . lama jugak lah kitorang kat dalam nie . dok tilik satu-satu . hahahaha ! :P

till then,
xoxo

No comments:

Post a Comment

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com