Miang Kham

Miang Kham . hari nie nak share pasal Miang Kham . minggu lepas, officemate ika buat makan-makan la Miang Kham nie . tapi ika tak makan pon sebab tak penah jumpa . hahaha ! macam takut pulak nak try . so, ika tukang amik gambar je lah . kat bawah nie antara bahan-bahan Miang Kham nie tapi itu pon ika amik tak semua bahan . amik yang mana sempat je lah .





 
google 

yang kat atas nie gambar versi cukup bahan . hehehe . yang tu amik kat google . sebenarnya Miang Kham nie adalah sejenis makanan tradisional yang berasal dari Thailand dan Laos .

Miang : food wrapped in leaves
Kham : a bite

Miang Kham : eating many things in one bite


cara makan Miang Kham nie, korang masukkan semua sekali bahan-bahan dalam daun kadok atau daun-daun lain yang boleh dipakai la . bila tengok diorang makan, nampak macam sedap je tapi serius ika memang tak berani nak try Miang Kham nie . hahaha . tengok je lah diorang . nasib la tak terliur sangat . kalau tak, mahu kempunan dok tengok je .

till then,
xoxo

No comments:

Post a Comment

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com