Muzium Perak, Taiping, Perak

balik dari Zoo Taiping, kitorang menuju pula ke Muzium Perak . disebabkan kami berdua taktahu jalan, makanya kami mintak tolong dengan waze . hahahaha ! kalau tak pakai waze, sesatlah kami . mana taknya . dua-dua bukan orang Perak . keje je kat Perak . tak pro lagik bab-bab jalan di Perak nie . hikss





tiket masuk dalam muzium nie RM 2.00 untuk dewasa . serius sangat murah kan ? heeee . so, jom la kita tengok gambar yang kemain banyak nak share dengan korang nie apa yang ada dalam muzium tersebut :)

BAHAGIAN 1




BAHAGIAN 2



BAHAGIAN 3






BAHAGIAN 4




seriously memang banyak benda yang korang akan dapat tengok dalam . muzium nie dua tingkat . kat bahagian atas, ada pameran berkenaan masyarakat orang asli . best wooo . macam-macam benda boleh tengok :)

habis je korang tengok semua tu, bila korang keluar je, korang akan dapat tengok kenderaan-kenderaan antik yang dipamerkan di luar muzium . serius memang banyak . kalau korang jenis yang sukakan benda-benda antik, korang mesti sukaaaa :)



last but not least . . . gambar pukpuk ! yeahhhhhh :)


selamat melancong !


8 comments:

  1. Hye, I'm a new blogger :) Salam perkenalan, Mohon singgah blog saya awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  2. wahhhh pelancongan ilmu ni.. :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. heeee . menarik sgt sampaikan ika teruja . hahaha

      Delete
  4. wah... berkurun arjuna tak pegi... ada gak penambahbaikkan... hehehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk sgt penambahbaikan nie haaa . baik pegi cepattt . hahahha

      Delete

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com