tabung kawen

baru-baru ada beli tabung baru memandangkan tabung lama dah hilang entah ke mana . maybe tertinggal kat bilik sewa yang lama tu . hukhuk . tabung nie untuk duit syiling saje . tak suka simpan duit tak syiling . ehhh ?

pilih punya pilih, akhirnya jumpa jugak la tabung kat bawah nie . tabung froggy . tak kesah la korang nak cakap ika cam budak-budak, yang penting dia comel . hahahaha . baru ada semangat nak menabung . cehhhh !


kenapa kita perlu menabung ? menabung nie sebenarnya sangatlah bagus . cam ika nie . kalau nak harap menabung kat bank, memang takkan la kot . asyik keluar je duit kat bank tu . masuknya tidak . sebab tu ika kena menabung camni . sekurang-kurangnya ada juga yang masuknya kan ? 

walaupun sikit je sekali masuk tapi kalau dah tiap-tiap hari masuk, lama-lama jadi banyak la jugak kan ? nanti boleh la kawen . ehhh ? hahaha . jenuh la nak tunggu tabung nie penuh baru nak kawen . kalau penuh sekalipun, belum tentu lagi cukup untuk kawen . 

jadi, marilah menabung !




7 comments:

  1. Tomellllnya tabung dia...
    Tinggal umah lama dengan isinya sekali ke?
    Untung siapa jumpa..

    ReplyDelete
  2. sama lah ngan akak dik. suka menabung duit syiling je,kalau duit kertas tu, asyik nak guna je. kihkih. tabung yg comei!

    ReplyDelete
  3. menabung untuk masa depan...yay..sy nk menabung ..untuk pampers anak nnti.hihiih

    ReplyDelete
  4. comelnya tabung ika...
    Nur baru masukkan duit tabung dalam bank semalam....

    :)

    ReplyDelete
  5. bagus2.. KA clik2 nuff untk tambah tabungan yer !

    ReplyDelete
  6. tabung tu boleh guna bila kecemasan.......

    ReplyDelete

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com