Jodoh .

baru-baru nie ika ade balik bercuti kat rumah ika di Kota Bharu, Kelantan selama 5 hari . dalam 5 hari ika bercuti, topik utama ialah KAHWIN ! cuti 5 hari tu rasa cam panjang je . rasa cam ika cuti sebulan bila dah topik kahwin tu jadi agenda utama untuk dibincangkan . grrrr

kisahnya bila sepupu ika yg sama umur nie dah nak bertunang tak lama lagi . then, adik ika pon dah macam ade yang nak datang merisik . dan, kawan ika pon ramai yang start buat invitation utk kahwin kt fb . erm ! erm ! erm !


bila adik sendiri pon dh macam ada tanda-tanda nak kawen, takkan dia nak langkah bendul kot . hahahaha . kakak dia pon takde calon lagi . mohon adik ika bersabar dulu .

bukan ika nak marah bila orang tanya ika nak kawen bila cuma kadang2 tu agak terkilan la kan . cam la ika nie dah umur 30 lebih . baru 23 tahun . memang la bagus kalau kawen awal . tapi ika nak kawen awal camne kalau dah takde yang suka kat ika . eh ?


bukan senang kita nak terima seseorang dalam hidup kita nie . nak kawen bukan untuk sehari . kita nak hidup dengan dia seumur hidup kita . Insyaallah . jadi, ika nak buat pilihan dengan hati yang terbuka . bukan terima seseorang tu dalam keadaan terdesak .


so, ika nak ucapkan "Selamat Bertunang" buat sepupu ika yang tersayang . semoga dipanjangkan jodoh . cepat kawen ! heeee . dan jugak buat kawan-kawan ika yang invite kat fb utk majlis kawen korang . "Selamat Pengantin Baru" . kalau ika sempat, ika akan joinlah majlis korang tu . Insyaallah :)

Ya Allah, jangan izinkan aku jatuh cinta
andai masanya belum tiba .

12 comments:

  1. ermmm..tibo2 sero sedih bilo tau ramai nok nikoh thn ni...huk3...

    ReplyDelete
  2. insyaAllah, semua org ade jodoh. cuma lambat atau cepat sahaja bertemu jodoh itu. :)

    ReplyDelete
  3. alahai, soal kawin nur pun xleh nak kata apa...

    nur pun jemu soalan yg sama...

    ReplyDelete
  4. adik ika pun dh ada yg merisik erk... waaaaa... tak per ika, kalau ada rezeki, jodoh dan yg berkenan. maka ada punya.

    ReplyDelete
  5. insyaAllah...pastu ketemu jodoh nanti..... remy doakan......

    ReplyDelete
  6. Yang 23 dah pening disoal soalan berkaitan jodoh...
    Yang 27 ni lagi lah...
    ehhehehehhe..

    ReplyDelete
  7. Tak payah amik pusing sgt... sbb persoalan tak kan pernah habis.... skrg tanye bile nk kawin.. nnt dh kawin tanye bile nk dpt anak... bila dh dpt anak tanye bile nk dpt menantu... dh dpt menantu tanye lak bile nk dapat cucu... itu persoalan org yg biase... sedangkan smua org dh tau itu semua ketentuan Allah.. tp masih gak nk bertanya.... sbb mulut org kite tak boleh tutup... Jd mcm k.haida ni ha... pegi mane2 tanye dh ada anak berapa org.. sbb org tau dh 5 thn kawin... thn ni dh 6 thn... hmmmm....

    ReplyDelete
  8. Awak muda lagi ler....baru 23 tahun...

    Masa muda .orang tanya bila nakkahwin..
    Dah kahwin ..orang tanya bila nak ada anak
    Bila dah ada anak..dia tanya bila nak tambah lagi...

    Takkan habis bende ni..heheheheh

    ReplyDelete
  9. bila masih bujang, mesti org akan tny bila nak kawen.
    bila dah kawen, mesti org akan tny bila nk dpt anak.
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  10. its ok ika... Allah tengah plan yg terbaik untuk ika.. :D

    ReplyDelete
  11. insyaallah kalau jodoh tak kemana...lagipun jodoh ni bukan kita yang tentukan

    ReplyDelete
  12. jodoh ajal maut di tangan allah..klu ada jodoh tak ke mana pon..cuma kita kena cari dia..:-)

    ReplyDelete

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com