Jom Masak | Apam Polka Dot



yeah . hari nie nak buat apam polka dot . saje nak mengisi masa lapang kat rumah . best tau buat benda nie . sangat la beronok-ronok . wakakaka .


http://www.emocutez.com 3 biji telur (dari peti sejuk yer)
http://www.emocutez.com 275 gm tepung gandum
http://www.emocutez.com 220 gm gula halus
http://www.emocutez.com 150 gm susu segar
http://www.emocutez.com 3 sudu teh baking powder
http://www.emocutez.com 1 sudu kecil ovallete
http://www.emocutez.com filling (ika guna blueberi & strawberi)
http://www.emocutez.com pewarna (ikut suka hati)


ayak tepung gandum dan jugak baking powder :) . lepas tu asingkan putih telur dan kuning telur macam kat bawah nie . lepas tu tengok gambar je . hahaha . kemain malas nak menulis nie :P


















tadaaa ! dah siap :) jom makan . apam polka dot yang tak seberapa . hahahaha . first time buat :P

35 comments:

  1. wah! gebu! sedap kan ika. ni kalau mkn sambil ngadap tv tak sempat tgk. eh. dah abis? hehe. Lpas ni bole buat corak2 lain pulak =D

    ReplyDelete
  2. wow!! pndainya....ehem2..haha

    ReplyDelete
  3. @HanaNabihah hahahha..tau xpe. gebu2 tu yg best ^^

    ReplyDelete
  4. elie teringin nak buat apam polka dot ni,tapi bila pikir balik, mesti kalau elie buat, comot! haha

    ReplyDelete
  5. wah cantik la...
    erk...kene gune kuning telur jer ker cik rongoks..tu ari buat cam masuk dengan telur putih sekali..haha..patut ler macam x jadik..tapi habis..

    ReplyDelete
  6. wahh rajinya dia..wat byk sikit nak nt pos kt akak..heheee

    ReplyDelete
  7. wahh.. gebu2 je semua apamnya....

    ReplyDelete
  8. @Siti Rohaida kena guna dua2 cuma first yg putih dulu..lepas tu baru masukkan yg kuning :)

    ReplyDelete
  9. @Deq's Qienz hihihi..saje je kak.dok rumah boring2, buat la benda nie.

    ReplyDelete
  10. @amranaiman hahaha..pndai sgt la tu.cincai2 je :P

    ReplyDelete
  11. hohoho sedapnye.. apam aku suka tu!! nti nk try buat la ;) cik rongoks, boleh tak nak tempah raya ni?
    erm, nak tanye ni adunan tu boleh dpt average bpe biji eh??

    ReplyDelete
  12. besnya,teringin jgk nk buat,tp malas lah,heheh,aura rjin blom smp..

    ReplyDelete
  13. kalau berkesempatan nak buat jugak.

    ReplyDelete
  14. kalau berkesempatan nak buat jugak.

    ReplyDelete
  15. @babycomel hahaha..ika buat saje2 je apam nie kak.ika rase dalam 40-50 cmtu la .

    ReplyDelete

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com