Novel 46 :: Ombak Rindu - Fauziah Ashari

..baru berkesempatan baca novel Ombak Rindu..
..kalau movie Ombak Rindu tu memang dah lama tengok..
..hukhuk..
..nie pon Kak Mawar yang bagi pinjam :)

OMBAK RINDU - FAUZIAH ASHARI


Sinopsis ::

IZZAH adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.

Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.

Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?



..takde la sama sangat dengan yang movie tu..
..novel nie best la jugak :)
..dalam novel nie Hariz tu ade adik perempuan.huhu
..Izzah pun ade keluarga angkat..
..siap masuk universiti lagi ^^

5 comments:

  1. kunjungan gan .,.
    Menjaga kepercayaan orang lain lebih penting daripada membangunnya.,.
    di tunggu kunjungan balik.na gan.,.

    ReplyDelete
  2. teringin nak baca gak walau dah lama abes musim ombak rindu ni.

    ReplyDelete
  3. Leadership :: thanks sudi datang ^^

    ReplyDelete
  4. Azhafizah :: kena baca tau..best :)

    ReplyDelete
  5. tengok cite dia je. x bace lg novel nye

    ReplyDelete

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com