nak ngorat !

..ika ade tengok satu video nie..
..seyes comel jer..
..hukhuk..


 ..budak laki tu mmg tak putus asa la kan..
..kemain lagi usha budak pompuan tu..
..usaha jugak walaupon dah banyak kali ditolak oleh budak pompuan tu :)

..tu baru budak2..
..dah sanggup buat mcm2..
..org dewasa skrg ade ke yg sanggup buat cmnie jugak ? :)


..yes ! cinta tu mmg la tak perlu dipaksa..
..xde guna kita nak paksa orang yang tak sayangkan kita untuk  sayang diri kita nie..
..kita nie siapa untuk paksa dia ? hukhuk

Kita BERKENALAN secara tak sengaja, adalah PERANCANGAN ALLAH..

Kita BERKAWAN begitu lama bertahan pun ALLAH yang RANCANG..

Kita dikurniakan RASA SUKA antara satu sama lain juga, ALLAH yang BERI..
...

Kita masih BERSAMA walau banyak dugaan menimpa, ALLAH yang ATURKAN..

Kita dikurniakan KESEDARAN dan KEINSAFAN juga kerana ALLAH SAYANG PADA KITA..

Kita BERJAUHAN untuk mencapai REDHA-NYA juga, DIA yang RANCANG...

Kita BERDOA untuk KEBAHAGIAAN masing2 juga, ALLAH yang DETIKKAN dalam hati kita..

dan ketahuilah, sama ada hubungan kita akan BERKEKALAN sehingga ke SYURGA atau TERPUTUS di TENGAH JALAN juga
ALLAH yang akan tentukan...

jadi, usah risau..
andai kamulah jodoh yang ditetapkan ALLAH di Luh Mahfuz untukku...



"Satu satunya cara untuk memperoleh kebahagiaan adalah jangan pernah menuntut untuk mendapatkan kebahagiaan dari orang lain,tetapi mulailah mencuba untuk membahagiakan orang lain setulus-tulusnya maka kita akan turut merasakan kebahagiaan itu bersamanya"

..jadi, jangan sesekali kita memaksa seseorang untuk 
mencintai diri kita..
..jika benar dia jodoh kita, cepat atau lambat dia tetap akan jadi milik kita :)

..bila kita memaksa, dan si dia menerima, namun sedar atau tidak, kita dah melukakan hati seseorang..
..seseorang yang mungkin ada di hati si dia..
..ape perasaan korang jika benda nie terjadi pada diri korang sendiri..
..korang dipaksa utk terima cinta orang yg korang tak cintai..
..sedangkan di hati korang, dah ade seseorang yg sgt istimewa.. 

..ape yg kita perlu buat adalah berdoa dan berusaha :)
..insyaallah sudah tertulis jodoh yang baik untuk kita..
..aminnnn..


p/s :: sorientryagakjiwang.



No comments:

Post a Comment

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com