Pengasuh Kerjaya Professional ?

..baru sempat buat entry pasal nie.hukhuk
..ika ade baca kat paper Sinar Harian..
..dah lama..
..tapi tu la..
..sibuk dok update benda lain dulu.. :)

Pengasuh Kerjaya Professional ?


..sebab pe ika suka topik nie ?
..sebab ika pon keje pengasuh dulu..
..tapi sekarang dah tukar profession.hikhik
..lama jugak la ika keje pengasuh..
..dalam 6 bulan..

..then, pindah Kuantan..
..pon still dengan keje camni..
..tapi guru tadika plak :)

..dan sekarang dah di luar bidang dah..
..dah jauh sangat dgn bidang nie..



..memang ika tak nafikan..
..keje sebagai pengasuh nie orang pandang rendah..
..ika pon tak tahu kenapa..
..bagi ika keje pengasuh tu satu keje yang mulia..
..tak semua orang sanggup galas keje nie kan ?

..tak ramai yang sanggup layan bermacam-macam karenah kanak-kanak dalam satu masa..
..bila kita keje di taska, kita akan jumpa pelbagai jenis perangai kanak-kanak..
..itulah cabarannye..
..kalau kita nie jenis yang pemarah, hurmm..
..x ke benda buruk plak yang jadi..


..ika pon penah join KAAK (Kursus Asas Asuhan Kanak-Kanak)..
..nak jadi pengasuh pon kena ade sijil tau..
..tak semua orang boleh lalui semua tu..huhuhu
..mase join kursus tu la kita akan diajar semua perkara tentang kanak-kanak :)
..kita akan kembali semula ke alam kanak-kanak..


..so, tak perlu la kita memandang rendah kepada pengasuh..
..jangan kita ingat yang pengasuh tu xde diploma ataupon degree..hikhik
..pengasuh pon ade pelajaran yang tinggi ek :)

*****

..kenangan di Taska Mummyku..


..sangat merindui mereka :(


4 comments:

  1. bagus gak buat camni.. utk manarik lebih minat org ramai menceburi pkerjaan ni.. kalo blh bagi pencen skali.. hehe

    ReplyDelete
  2. ejulz :: kalu bg pencen mmg best la.huhuhu

    ReplyDelete

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com