7 Petala Cinta | Movie 20

..hari nie nak review movie..
..movie yg korang dah tengok tapi ika baru dapat tengok..
..hahahahaha..

..macam2 respon ika baca kat facebook dan daripada blogger2 lain pasal movie nie..
..so, makin excited la nak tgk..

7 Petala Cinta


SINOPSIS ::

Hamka seorang graduan syariah dari Universiti Al-Azhar ditunangkan dengan anak kepada guru di madrasah Qalbun Salim, tempatnya menuntut ilmu, Saidatul Nafisah (Shima Anuar) dan kemudiannya berhijrah ke Yemen untuk menuntut ilmu. Dalam pada masa yang sama, Hilma Aqila (Diana Amir) adik kepada Hamka turut menuntut di Madrasah yang sama. Namun sebaliknya, Hamka gigih menulis al-Quran dengan tulisan tangannya sendiri bagi dijadikan hantaran perkahwinannya kelak.


Entah mana punca, berita mengenai Hamka terbunuh di Yemen tersebar selepas negara itu dilanda perang saudara dan konflik politik. Tunangnya, Nafisah menanti dengan setia dan muncul pula watak Attar (Aeril) seorang yang jahil sehinggalah bertemu dengan Abi Ikhwan (Ustaz Dini) yang mengajar di Madrasah Qalbun Salim.yang sudah lama memendam perasaan kepada Nafisah. Di situlah wujudnya nilai kesetiaan seorang wanita yang mengagungkan seorang lelaki yang dicintai walaupun apa saja yang melanda.



..movie nie biase je kot..
..hikhik..


6 comments:

  1. aaaa, nk tgok cite ni sgt2.. tp xtau a nk cari kt mne...hurmmm.... mls nk g tgok wayang...

    ReplyDelete
  2. mcm xbest je dorang kt... mcm xcukop Islam dalam kisah yg memaparkan Islam

    ReplyDelete
  3. nak carik dvd cite ni.. hehe

    ReplyDelete
  4. Lady Ainaa :: hihihi..download je :0

    ReplyDelete
  5. zulhilmi tempoyak :: tau xpe.huhu

    ReplyDelete
  6. ejulz :: xcarik pon xpe kot sbb bg ika xbest.hihihi

    ReplyDelete

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com