Teater Muzikal Tun Mahathir

..hari nie ika nak share pasal teater muzikal Tun Mahathir dengan korang semua..
..ika penah tgk teater muzikal nie sekali..
..tp kat tv la..ha3

..best teater nie..
..mmg ika tgk dari awal smpai habis..
..nnt nak tgk yg no 2 plak :)


SINOPSIS ::

MENCERITAKAN bagaimana kehidupan zaman kanak-kanak, keluarga, rakan-rakan, pendidikan, penjajahan dan segalanya yang menjadi motivasi kepada Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk menjadi pemimpun yang ulung. Sifat kepimpinan beliau terserlah sejak zaman kanak-kanak lagi. Beliau mengetuai penentangan terhadap Malayan Union dan kemasukan tentera Jepun. Perjalanan hidup sebagai seorang doktor Melayu yang ingin membantu bangsanya dan ahli politik yang ada pasang surut juga ditampilkan. Begitu juga tentang dilema dan kejayaan yang digapainya semasa menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun. Keseluruhannya digambarkan dalam bentuk dialog, lirik lagu dan gerak yang disesuaikan dengan fakta sebenar yang diperakukan oleh Tun Mahathir sendiri.

Read More

Bini-Biniku Gangster | Movie 6

..baru2 nie ika g tgk movie dgn sepupu..
..Bini-Biniku Gangster..
..best sgt2 citer nie..
..xrugi tengok :)


SINOPSIS ::

Manja dan Herry adalah sepasang suami isteri yang sangat romantik dan saling sayang menyayangi. Bagi Herry, Manja adalah seorang isteri dan suri rumah yang baik. Sedaya upaya Manja cuba menyembunyikan identitinya sebagai seorang ketua kumpulan gangster. Dipejabat, Herry kerap dibuli oleh Mat Saja, tetapi setiap kali Herry dibuli pasti Mat Saja akan menerima balasannya. Perkahwinan mereka yang sudah berusia 2 tahun itu masih belum dianugerahkan anak disebabkan Manja yang pernah mengalami kecederaan perut akibat kisah silam, membuatkan Manja berasa serba salah lalu cuba mencarikan seorang isteri yang boleh memberikan anak untuk suaminya yang tersayang. Ia juga adalah untuk mengalih perhatian Herry dari mengetahui aktiviti luarnya yang semakin sibuk setelah bergelar ketua kawasan, tambahan pula kawasannya kerap diganggu oleh musuhnya Min Siam.
Manja melamar Reanna, rakan sepejabat Herry yang baru untuk menjadi madunya. Walaupun redha dengan perkahwinan suaminya yang baru, jauh disudut hatinya perasaan cemburu melihat kemesraan Reanna dan Herry. Maka berlakulah perang dingin antara Manja dan Reanna dirumah. Sedang mereka asyik bergaduh, tiba – tiba Herry menghilangkan diri. Kedua dua madu itu berusaha mencari Herry di merata tempat, Manja bergegas ke tempat musuhnya iaitu Min Siam, kerana khuatir Herry diculik ahli kumpulan Min Siam


..ika suka sgt dengan Yana Shamsudin :)
..dia berlakon best !!




Read More

dating dengan aniq :)

..balik kelantan minggu lepas, ika sempat keluar dgn aniq sayang..
..sape ek aniq? hu3
..ika penah citer pasal aniq nie dlu..

..so, mama ngn daddy aniq bawak kitorang g makan dekat Chicken Rice Shop kat Tesco :)




..aniq on the bus..ha3



..hepi sangat2 dapat keluar dengan aniq :)
..thanks mama & daddy aniq..
..insyaAllah lain kali jumpa lagi..
..thanks jugak sebab amik dan hantar ika dgn selamat..hi3

Read More

tahniah :)

special entry for him n his future fiance :)


..ika nak ucapkan SELAMAT BERTUNANG..
..ika doakan semoga pertunangan kali nie berjalan dengan lancar..
..semoga hubungan yang tercipta ini berkekalan hingga ke jinjang pelamin..

..kenangan lalu dah jauh meninggalkan kita..
..mase hadapan sedang menunggu kamu dan dia :)
..ini jalan yang terbaik untuk kamu dan dia..

..kadang2 kita kena terima bahawa dia bukan untuk kita..
..kamu bukan untuk ika..
..bertemu dan berpisah sudah menjadi lumrah dalam kehidupan..
..ika terima dengan hati yang terbuka..

..hati siapa yang tidak sakit bila ditinggalkan..
..walaupun sedikit, kita masih boleh rasa sakit itu..
..apa yang penting, kekuatan diri..
..bila kita yakin ada hikmah di sebalik yang berlaku, insyaAllah kesedihan itu hanya sementara..

SELAMAT BERTUNANG :)


Read More

Tutti Frutti

..ika g makan dekat tutti frutti mase balik kelantan baru2 nie..
..fes time g tutti frutti..
..nasib baik ade yg sudi bawak :)


model tutti frutti..hu3

..kat kuantan nie pon ade jugak..
..nnt ade mase, ika nk g kat kuantan plak..
..huhuhuhu..

..best sgt2 tutti frutti nie..
..boleh pilih ikut suka hati kita nak makan perisa ape..
..tp yg ade kat situ la ye..hi3
..yg paling ika excited, mase nk pilih topping..
..mmg kelabu mata la nk pilih tu..
..macam2 ade :)







..nnt nak g lagi kat Tutti Frutti..
..ika dah search awal2 kat mne kedai nie dekat kuantan..hi3
..nnt bleh la g lepak2 kat sana :)


Read More

Noodle Station :)

..ahad lepas ika balik kelantan..
..abes keje pkul 10.15 malam, terus naik bas pukul 11 malam..
..balik kelantan dgn baju keje tuuuuu..ha3
..xpenah ika buat :)

..first day sampai kelantan, kuar dgn akak tersayang..
..kak mawar :)
..kitorang jalan2 kat kbmall..
..then, makan dekat Noodle Station..









..thanks kak mawar sbb bawak ika jalan2..
..thanks jugak bawak ika kenal Noodle Station..hu3
..thanks jugak sbb belikan ika macam2..
..macam2 kan kak mawar? hi3
..nnt kita jumpe lagi ek lain kali..
..insyaAllah :)

Read More

Novel 30 :: Tanpamu Aku Rindu - Aleya Aneesa


SINOPSIS :: 

ASALNYA, dia anak polos yang selalu menceriakan hari-hari mama dan ayahnya. Menjadi penyeri di mata dan penyejuk di hati mereka. Bahkan, dia anak yang tidak pernah menghampakan kerana sejak kecil memang terasuh sifatnya. Namun sekelip mata semuanya berubah. Anak yang satu itu semakin kurang ajar dan suka mencabar kesabaran orang lain. Tidak lagi menjadi penenang setiap kali kelelahan. Sebaliknya hanya membuatkan setiap yang ada di sisinya kewalahan. Lantas demi menyedarkan, Zuyyin harus dihukum! Malangnya, hukuman demi hukuman yang diberi hanya membuatkan dia kian tegar. Dia semakin seronok melihat air mata orang lain tumpah kerananya. Istilah kesal langsung sirna dari kamus hidupnya.

Bila dugaan ALLAH benar-benar didatangkan padanya dalam keadaan tak terduga, dia rebah dipukul rasa bersalah. Lalu di tengah-tengah jiwanya yang rapuh, Yazzer yang selama ini menjadi musuh tradisi bangkit menghulur tangan. Bagi lelaki itu, saat pembalasan sudah tiba. Dan luka, bukankah luka juga penawarnya? Langkah Zuyyin teragak, namun dia tidak punya pilihan lain selain pilihan yang satu itu kerana dia bukan siapa-siapa lagi.

Read More

Novel 29 :: Kasihku Abadi - Shanika Latisha


SINOPSIS ::

Wana yang pernah putus tunang menyerahkan soal jodoh pada keluarganya. Antara rela dan terpaksa, dia menerima Risyam sebagai suami. Rumahtangga mereka diserikan dengan sepasang anak kembar Rayyan dan Rania. Ternyata, pilihan keluarga juga membuahkan cinta dan bahagia.

Kegembiraan mereka 'dirampas' bila Risyam disahkan menghidap HIV positif akibat pemindahan darah. Risyam yang amat kecewa menanggap ini sebagai malapetaka. Namun, Wana dan seluruh keluarganya memberikan sokongan moral agar Risyam tabah meneruskan hidup.

Konflik antara Wana dan Risyam terjadi dengan kemunculan haiqal, bekas tunangan Wana. Lelaki itu cuba menggoda Wana agar kembali ke pangkuannya. Dengan cara halus dia memporak perandakan rumah Risyam dan Wana. Namun keimanan suami isteri ini yang sabar, berjaya menangkis kejahatan manusia.

Dalam doa dan harapan, dapatkah mereka terus menyulam kasih.


Read More

Seksi

..ade pompuan cekci kat fb ika..
..hihihiihih..
..ika xtau pe dia buat kt fb ika..



..comel x? hi3
..cmne ek nak buang bnda2 nie..
..adoiii..
..sakit mata tgk..

Read More

Novel 28 :: Rindu Yang Terlerai - Hani Johaini


SINOPSIS ::

Pertemuan yang bermula dengan pertelingkahan telah melahirkan rasa rindu di hati Fazli dan Fitriana. Tanpa diduga Fitriana diterima bekerja di syarikat Fazli. Sedang asyik menyulam bahagia, Fitriana dikejutkan dengan kematian Fazli.

Sekali lagi dia diuji apabila kakaknya, Nina meninggal dunia. Lebih membingungkan Nina meninggalkan wasiat meminta Fitriana mengahwini suaminya Hisham. 

Demi amanat Nina, Fitriana dan Hisham bersatu tanpa cinta. Ternyata bahagia yang diharap tak kunjung tiba. Lebih memeritkan Hisham mengabaikan dirinya dan anaknya sendiri setelah Hisham berkahwin lain.

Pertemuan dengan Doktor Fauzan mengingatkan Fitriana pada Fazli. Fitriana keliru apatah lagi Doktor Fauzan juga menaruh hatin padanya.

..citer nie best :)
..tak rugi baca..
..kesian kat Fitriana :'(

Read More

Bruno Mars - Count On Me

..ditujukan khas untuk A D I B..
miss u damn much :(


..ika hantar abg bruno ika nie utk nyanyi utk korang ye..
..enjoy ek ADIB :) hi3


If you ever find yourself stuck in the middle of the sea
I'll sail the world to find you
If you ever find yourself lost in the dark and you can't see
I'll be the light to guide you

Find out what we're made of
What we are called to help our friends in need

You can count on me like one, two, three
I'll be there and I know when I need it
I can count on you like four, three, two
And you'll be there 'cause that's what friends
Are supposed to do, oh yeah, ooh, ooh


If you toss and you turn and you just can't fall asleep
I'll sing a song beside you
And if you ever forget how much you really mean to me
Everyday I will remind you

Find out what we're made of
What we are called to help our friends in need

You can count on me like one, two, three
I'll be there and I know when I need it
I can count on you like four, three, two
And you'll be there 'cause that's what friends
Are supposed to do, oh yeah, ooh, ooh, yeah, yeah

You'll always have my shoulder when you cry
I'll never let go, never say goodbye

You can count on me like one, two, three
I'll be there and I know when I need it
I can count on you like four, three, two
And you'll be there 'cause that's what friends
Are supposed to do, oh yeah, ooh, ooh

You can count on me 'cause I can count on you


Read More

Kasih Alia

..sape tgk drama Kasih Alia kt tv3?
..ika suka tgk citer tu..hi3
..mybe sbb ade Iqram kot :)
..lagipon ika suka tgk Irma pakai tudung..
..comel je..hi3


SINOPSIS ::

Kasih Alia mengisahkan konflik dalam keluarga yang berpoligami. Sheila Rusly sebagai isteri pertama mempunyai anak iaitu Qausar dan Yatt (kakak Qausar). Manakala Zairina Zainoordin sebagai isteri kedua. Qausar (lakonan Shaarnaz) sebagai anak bongsu kepada Shiela Rusly dan abang tiri kepada Alia (lakonan Fida). Feeya seorang pelakon baru akan memegang watak sebagai Intan iaitu seorang yang agak jahat dan gedik. Kisah di dalam drama ini diisi dengan babak sedih, lucu dan penuh kasih sayang. 

..ika suka dengar lagu yg Fida nyanyi dlm citer nie..
..sdap :)


Read More

Novel 27 :: Senyuman Manismu - Rania Firdaus


SINOPSIS ::

AIN ingin bahagia seperti gadis lain. Kehilangan ibu pada usia yang terlalu mentah, berpisah dengan satu-satunya abang yang dimiliki dan membesar bersama keluarga tiri, memberi banyak cabaran kepadanya. Apatah lagi ayah sendiri bagaikan memusuhi dirinya kerana dialah punca isteri tercinta meninggal dunia.

Lebih malang, apabila dia diusir dari rumah. Membawa diri ke ibu kota adalah jalan sebaik-baiknya. Satu demi satu halangan ditempuhinya dengan hati yang cekal. Di situlah dia belajar erti hidup daripada Fadilah dan Fariz. Ternyata di tempat orang, dia harus berusaha. Bertemu jodoh dengan sepupu sendiri menggamit kemanisan yang diharapkan. Namun, mendung muncul tanpa diduga. Tiba-tiba sahaja Zafran bukan lagi seorang suami yang penyayang. Darlina, bekas teman wanitanya datang mengganggu.
Ain pasrah mengundur diri demi lelaki yang dicintainya. Mungkin kebahagiaan memang tidak akan pernah sebati di dalam hidupnya. Ketika hubungan mereka berdua sedang meruncing, Zafran tersedar akan khilafnya. Dia tahu silapnya membiarkan diri dikaburi oleh perasaan sendiri. Lantas dia berazam untuk memulihkan keretakan rumah tangganya, namun untuk mengubati hati yang luka, banyak dugaannya. Dapatkah Ain menerimanya kembali setelah dia melukai sekeping hati yang cukup luhur?

Read More

new journey

..ahad lepas ika dh start keje baru..
..part time..
..untuk sementara waktu nie..
..sbb ada hal yg tengah diproseskan..hi3

..penat jugak keje yg skrg nie..
..boleh tahan la..
..tapi best lagi keje taska..
..walaupon penat, terhibur dgn gelagat kanak2..
..keje skrg plak, terhibur dgn gelagat customer..
..itu pon kalau terhibur la..

..hari2 nie la menu ika :(



..hari2 la sgt..
..padahal smlm baru makan bnda nie..
..biasenye bawak bekal dari rumah..
..kak long yg masak.hu3
..bagus kan k.long ika? hi3

..tgh syok2 makan bnda tu, tibe2 je ade pak cik dtg bg bnda nie..


..pe hal la pak cik bg kat ika..
..ika bkan tau pe2 pon pasal bnda nie..
..adoiii..


p/s :: nak balik kelantan :)

Read More

keje baru :)

..alhamdulillah..
..akhirnya ika dah dapat keje..
..tadi g interview..
..terus dapat :)
..insyaallah esok ika start keje..

..lepas habis interview td, terus g shopim..
..shopim pakaian nk pakai esok la..
..kan xde uniform lagi..
..nasib baik ade kak long..
..kak long la yang bayar semua td..hi3
..insyaallah nnt dapat gaji, ika blanja kak long..


..habis semua kedai kitorang pegi td..
..penat sangat2..
..sambil beli barang untuk hari ahad nie..
..ade makan2 sikit dgn family terdekat kat sini..


..then, kak long belanja makan nasi ayam claypot dekat giant..
..sebelum kuar g interview td xsempat nk makan pe2..
..mmg lapar la..
..tp xhabis jugak makan sbb nasi tu panas sgt..
..lambat plak dia nak sejuk sbb nasi tu kan dlm claypot..


..ok, berbalik pada topik asal :)
..nak tau ika keje pe?
..nnt ika gtau pada entry2 yg akan datang ek..hi3
..lepas nie makin berkurang la aktiviti ika kat blog, fb dan lain2..
..tp nak update jugak blog dalam satu hari walaupon 1 entry :)

..harap2 ika dapat sesuaikan diri dgn keje baru nie lah ye..
..insyaallah..

comel x kasut baru ika? ha3


p/s :: nak g jalan2 jap lagi :)

Read More

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com