Selamat Berpuasa :)

..alhamdulillah..
..kita masih diberikan kesempatan untuk menunaikan ibadah puasa pada tahun ini..


..ika nak ucapkan "SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN" buat semua pembaca blog ika :)
..diharapkan ramadhan kali nie lebih bermakna buat kita semua..
..insyaAllah..


Read More

takdir yang menemukan kita :)

kenapa kita selesa bila bersama?
kenapa kita mula rindu bila tidak bersama?
kenapa kita cuba mencari masa untuk bersama?

kerana...


..takdir yang menemukan kita..

..cinta tidak perlu diungkap dengan kata-kata..
..ungkaplah melalui perbuatan kamu..

..cinta tidak memerlukan paksaan..
..cintailah dengan ketulusan hati..

..cinta perlukan kepercayaan dan kefahaman..
..percaya dan fahamilah rasa cinta itu..

..insyaAllah cinta kita akan berkekalan..
..aminnnn..

Read More

Majlis Penutup Kursus Asas Asuhan Kanak-Kanak

..assalamualaikum & salam 1 Malaysia..
..pada 23 Julai 2011, kitorang dh berjaya tamatkan kursus asas asuhan kanak-kanak untuk sesi Jun-Julai 2011 :)

..terima kasih buat semua tetamu jemputan..
..dan tak lupa jugak buat penyelaras..
..dan semua pemudahcara :)


..so, kitorang buat sedikit majli sempena penutupan kursus tersebut..
..jamuan diadakan di Syam Restoren..




..antara makanan-makanan yg telah diBELASAH oleh kitorang :)






..muka kenyang :)


..ika jugak dapat sijil dan cenderahati drpd KAAK :)


..banyak kenangan yang terukir di sini..
..banyak perkenalan baru bermula di sini..
..ika gembira & seronok menjadi salah seorang drpd peserta KAAK :)
Read More

Novel 18 :: Cinta Kontrak - Nurul Ain Syuhada


SINOPSIS ::

"Oi cicak kobeng! Ayat aku tu! Yang kau sibuk-sibuk ciplak buat harta sendiri pulak apahal? Ayat aku tu milik aku secara rasmi tau tak!" Aku semburkan ayat-ayatku dihadapan wajahnya.
Nur Alia Airysha, seorang gadis yang datang dari kampung ke Kuala Lumpur dengan niat untuk mengumpul duit demi keluarga dan membiayai kos pembelajarannya. Dengan bantuan sahabat Alongnya, Kak Yati, Airysha bekerja di sebuah butik terkemuka yang dimiliki oleh Datin Aleeya.
Muhammad Danial Franz, seorang pemuda kacukan Perancis yang berkelulusan dari luar negara kembali ke Malaysia dan bekerja di bawah daddynya, Dato' Eddy disebuah syarikat besar.
Takdir menemukan Airysha yang brutal dengan Danial yang ego di butik mommy Danial, Datin Aleeya! Danial cuba mendapatkan Airysha tanpa merendahkan egonya. Danial membawa Airysha untuk bertemu orang tuanya untuk dikahwinkan. Tetapi perkahwinan ini bersyarat! Kontrak yang direka Danial dipandang remeh oleh Airysha.
Disaat akad nikah hampir tiba, Airysha menyusun strategi untuk lari!, Airysha mengambil keputusan untuk membatalkan kontrak tersebut. Lantas sekeping kertas yang tertera kontraknya, dibuang. Apa yang bakal terjadi seterusnya? Adakah perkahwinan masih diteruskan? Bagaimana kehidupan Airysha selepas ini? Adakah masih terkurung disangkar yang disaluti emas? Bahagiakah dia? Bagaimana pula penerimaan Danial terhadap perangai brutal Airysha? Bila senduk bertemu kuali, bila api bertemu sumbu bom, apa yang akan terjadi?
"Kontrak! Kontrak! Kontrak! Tu je yang kau tau nak sebut? Yela! Yela! Aku yang buang. Aku tak puas hati dengan syarat-syarat dia. Ada ke aku sebagai seorang perempuan, kena tido atas sofa? Kau ni manusia takde hati, takde perut!" selorohku. Dalam masa yang sama, aku cuba melepaskan diri daripada rangkulannya. Danial mendengus perlahan.

..seyes citer nie best!!..
enjoy :)
..sweet wife and husband..hi3



Read More

Nokia C3


..ika penah guna fon nie..
..tp kejap je la..
..dapat jugak merasa..ha3
..nak beli tak mampu..

..ika tak berapa suka dgn fon nie..
..jahatnye la ika nie..ha3
..fon nie mmg cun ar..
..tp bila kita dh terbiasa dgn fon Sony Ericsson, bnda nie akan jd terSANGAT lah kekok!
..kan? kan? kan?..

..padahal fon nie sebenarnye ok je..
..tp bila hati dh terlalu syg dgn yg lama..
..semuanya nmpak x elok walaupon fon nie lg canggih..

..lagi satu, klau cm ika nie..
..jenis yg suka terAMAT sgt amik pic, ofkos la nk gmbar tu nmpak cntik walaupon kita nie tak cntik..ha3
..sony ericsson punyer kamera mmg xbleh blah..
..cantik bangat!!
..fon nie plak biase2 je..hi3
..maybe sbb ika tak tau guna..



Read More

Sekali Lagi | Movie 1

..baru sahaja selesai menonton movie SEKALI LAGI :)
..best giler citer nie..
..btol!! hi3

..jp lg nk tgk plak la..ha3


SINOPSIS ::

Arman (Shaheizy Sam) merupakan seorang pesakit yang percaya dirinya menghidapi penyakit autisme. Dia dijaga oleh ibu (Kartina Aziz) dan ayah saudaranya (Alex Yanz) selepas pembedahan. Dia dijodohkan dengan (Shasha Zurazie) atas pilihan ibunya. Satu hari, Arman diperas ugut dan kehadiran Amy (Mia Sara Nasuha) menyelamatkan Arman. Sejak hari itu, mereka berkawan baik sehinggalah hal persahabatan mereka diketahui ibu Amy, Shiela (Lisa Surihani). Shiela berang dan melarang Amy berjumpa Arman. Mengapakah Shiela berbuat begitu?

..adik mia yg kiut..
..shaheizy san yg ensem..
..lisa yg comey..

best!

Read More

Kursus Asas Asuhan Kanak-Kanak | Week 7

..assalamualaikum & salam 1 Malaysia..
..dh masuk minggu last ika berkursus..
..minggu ke 7..

..minggu ke 7 nie kitorang blaja tentang..

http://www.emocutez.com KEPERLUAN KANAK-KANAK KHAS/KURANG UPAYA (DI BAWAH UMUR 4 TAHUN)
http://www.emocutez.com AKTA KAWALAN BANGUNAN
http://www.emocutez.com PENJAGAAN GIGI


..ceramah yg simple tapi padat :)

..thanks to ENCIK WAN ASRULSANI again..
..also to ENCIK MOHD ROZEHA & DR HABSAH :)
..kerana sudi berkongsi maklumat..


Read More

kerja tangan ika | 7

..assalamualaikum & salam 1 Malaysia :)

..kali nie ika nak tunjuk satu lagi hasil kerja ika..
..yg nie ika decorate dlm bilik plak..



..yg awan2 tu sebenarnya ade nama budak2 kat taska ika nie dgn tarikh lahir diorang sekali..
..ika dh asingkan diorang ikut umur..
..tp dlm gambar nie tak jelas sgt..


..pada asalnya dinding nie kosong..
..so, ika hias la dinding nie jadi sebegini rupa..
..buat simple2 je..
..simple ke? ha3..
..janji budak2 suka..

Read More

Auburn - All About Him

..lately suka dengar lagu nie..
..walaupun org lain dh lama minat lagu nie..ha3
..ika nie slow cket bab2 lagu nie..
..amik masa utk suka satu2 lagu..


AUBURN - ALL ABOUT HIM

Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody...

Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody...

Well, had him shooting for me like a ball team
Every guy was a knock out, Don King
But not none of 'em had smarts, that's my thing
It's not enough to have balls, Spalding, ha
One day by Starbucks
I bumped into a guy rocking black Chucks
He said "Excuse me beautiful," I said, "Aww, shucks"
And then he asked, "Well, ay, wanna grab lunch?"

Never ever ever met a guy so fly
Got me hooked like apple pie, I
Think I'm falling and I don't know why
But I won't fight these butterflies

Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody....

Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody...

And I swear what we have is just super cool
The way he's always in my head like a Bluetooth
I got a text from him, he said come through
Told me that he wants to kick it, Kung Fu
Don't do nothing much at all
Just we and his boys watching football
He asked for a kiss (Muah) So I gave him two
He said, "Well, thankyou, baby
I said, "You're welcome, boo"

Never ever ever met a guy so fly
Got me hooked like apple pie, I
Think I'm falling and I don't know why
But I won't fight these butterflies

Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody...

Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody...

No, I don't need no fancy cars
And I don't need no diamond rings
My baby is all I need and more
Cause I don't need those extra things

It's not about you
Oh..oh..oh..oh
It's not about you
It's not about them
Oh..oh..oh..oh
It's not about them
It's all about me
Oh..oh..oh..oh
It's all about me
And it's all about him
Oh..oh..oh..oh
It's all about him

Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, yeah, yeah, yeah
Said it's all about him, yeah

Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody....

Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody...

Oh..oh..oh..oh
Cause I'm all about him
Oh..oh..oh..oh
Cause I'm all about him
Oh..oh..oh..oh
I'm all about him
Oh..oh..oh..oh
And we don't give a dang, dang, dang
Oh..oh..oh..oh
It's all about you
Oh..oh..oh..oh
It's all about you, boy
Oh..oh..oh..oh
It's all about you
Oh..oh..oh..oh




Read More

Kursus Asas Asuhan Kanak-Kanak | Week 6

..assalamualaikum & salam 1 Malaysia :)
..entry ika kali nie nk review pasal kursus yg ika hadiri..
..skrg ika nk review la cket2 utk minggu ke 6..

..minggu ke 6 kitorang blaja tentang..

http://www.emocutez.com AKTA TASKA
http://www.emocutez.com PROSES PENDAFTARAN
http://www.emocutez.com RAWATAN KECEMASAN
http://www.emocutez.com PERLINDUNGAN KANAK-KANAK
http://www.emocutez.com JENIS-JENIS REKOD
http://www.emocutez.com PENYAKIT BERJANGKIT

..minggu nie enjoy :)
..ceramah disampaikan oleh ENCIK WAN ASRULSANI..
..besh! hi3


Read More

Novel 17 :: Akulah Cinderella - Nozi Danisya


SINOPSIS ::


Nur Aisyah, gadis manis bertukar imej tomboi untuk mengelakkan diri daripada dibuli oleh orang kampung. Dia yang dipanggil Syah terpaksa berhenti sekolah dan bekerja untuk menyara lima orang adik-adiknya selepas kematian ibu bapanya. Pada malam semasa pulang bekerja, dia ...telah bertembung dengan kereta Shafiq yang membawa kepada pergaduhan besar di antara mereka. Semenjak itu, Syah mengisytiharkan perang ke atas Shafiq. Secara kebetulan juga Syah telah menyelamatkan nyawa Datin Zulaikha, seorang wanita kaya yang baik hati dan juga ibu kepada Shafiq. Kesengsaraan hidup Syah telah menyentuh hati Datin Zulaikha dan cuba untuk membalas budi baik gadis itu dengan mengambil Syah dan adik-adiknya sebagai anak angkatnya tanpa pengetahuan lelaki itu. Bagaimanakah reaksi Shafiq?

"Apa ni? Nak cari gaduh ke?"

"Apa dia? Aku buat apa?"

"Kau luku kepala aku tu kenapa?"

Bolehkah mereka berdamai? Bolehkah Shafiq menerima Syah dan adik-adiknya? Adakah Syah akan selamanya menjadi tomboi dan bersikap dingin dengan Shafiq?

‘Akulah Cinderella’ ada jawapannya.


..novel nie best..
..ade part yang  sgt2 sedih :(
..tapi ending dia tak best la..hi3
..pe2 pon enjoy baca novel nie..




Read More

Kursus Asas Asuhan Kanak-Kanak | Week 5

..assalamualaikum & salam 1 Malaysia..
..dh masuk minggu ke 5 :)

..minggu ke 5 nie kitorang blaja tentang..

http://www.emocutez.com PENYUSUAN IBU
http://www.emocutez.com BAHAN KOS RENDAH
http://www.emocutez.com TUGAS-TUGAS PENGASUH
http://www.emocutez.com PENGLIBATAN IBU BAPA
http://www.emocutez.com MERANCANG DAN MENYEDIAKAN JADUAL AKTIVIT HARIAN TASKA

..paling ika suka bila blaja tentang penyusuan ibu..
..ika dapat tahu tentang betapa bagus nye susu ibu :)
..ika jugak dapat tgk video bagaimana proses kejadian manusia dlm perut ibu..





Read More

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com