photoscape yg best :)

..dulu mmg xsuka edit gambar..
..edit pon yg simple2 je la..
..yg just masukkan gambar dlm frame yg dh sedia ade..

..tp lepas jumpa dgn PHOTOSCAPE..
..best plak edit2 gmbar nie..
..abes rosak sume gmbar..ha3










Read More

Novel 12 :: M.A.I.D - Suri Ryana


SINOPSIS ::

Pengembaraan Noorul ke alam yang serba baru bermula semenjak menjadi pembantu rumah di penthouse mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang cerewetnya mengalahkan nenek kebayan. Oleh kerana sifatnya yang cerewet itu, Noorul menggelar Harris Mr. F. Kenapa F, bukan G atau H? Kerana F itu adalah untuk ‘fussy’ atau di dalam bahasa Melayunya cerewet! Semua yang Noorul lakukan sentiasa mengundang tengkingan dan jelingan tajam Mr. F.

Daripada berbalas-balas nota berkaitan dengan kerja pada awalnya, entah bagaimana mereka boleh makan semeja. Semakin lama Noorul mengenali Mr. F semakin banyak pula sebab yang dia temui untuk mencintai lelaki itu.

Fitnah yang melanda menyebabkan Noorul dan Mr. F terpaksa dinikahkan. Gusarnya hati, Allah sahaja yang tahu kerana dia tidak pasti sama ada Mr. F boleh menerimanya sebagai isteri atau tidak. Noorul mula berteka-teki sendiri tentang siapa dalang di dalam penyebaran fitnah ini. Adakah angkara Asyraf, yang sememangnya berdendam dengan Noorul? Atau pun, musuh perniagaan Tan Sri Hamdan? Mampukah Noorul dan Mr. F melayari bahtera rumah tangga bersama? Bagaimana pula dengan Elisa yang sememangnya cintakan Mr. F? Apa pula yang akan terjadi apabila Nurina, bekas kekasih Mr. F pulang ke Malaysia untuk menagih kembali cinta daripada lelaki itu? Haikal pula, dapatkah menerima Noorul, orang yang dicintainya sebagai kakak ipar?


..novel nie best..
..org gaji yg akhirnya berkahwin dgn majikannya sendiri..
..dh la kawin dgn org kaya..
..yg bestnye, majikannya pon suka kat dia..
..cuma masing2 tak nak ngaku :)
..dan lelaki itu terSANGAT romantik!!


Read More

Wordless Wednesday #1



Read More

Pencarian Mega Bloglist


sebab ika nak jadi satu daripada "Bloglist Mega" ialah untuk tambah kenalan kat dunia blog nie :) dan untuk mudahkan blogger lain tahu tentang kewujudan blog ika.

Cik Rongoks
http://ikapukpuk.blogspot.com


Read More

great pictures

..enjoy the photos :)







..cantik kan gmbar2 nie..
..hihihihi..
..ika suka tgk :)
..tp seram jugak bila tgk gmbar sotong yg kat atas nie..
..besar sgt..


ika dpt kat SINI



Read More

Right Brain VS Left Brain

..korang lebih byk guna otak kiri atau otak kanan?
..hurmmm..
..ika ade jmpe satu blog nie..
..dia try satu application utk uji kita byk guna otak sebelah kiri atau otak sebelah kanan..
..so, ika pon try la..hi3


RIGHT BRAIN VS LEFT BRAIN






..ye..
..mg ika tak faham pe yg dia tulis tu..ha3
..pe yg ika pelik skrg..
..btol ke ika lebih kpd otak kiri..
..ika pakai cermin mata..
..cermin sblah kanan - 750..
..cermin sblah kiri plak - 250..
..tak ke pelik tu..ha3
..tp pe kaitan dgn cermin mata ika plak??


..pe2 pon..
..ini saje2 je..
..nk percaya atau x pd yg dia tulis tu, terserah pada diri masing-masing..hi3





Read More

Congrats Sepah :)

..tahniah utk kumpulan SEPAH sbb dh jd juara Maharaja Lawak..
..walaupon ika minat Jozan, tp mmg diakui Sepah mmg best :)
..tiap2 minggu ika enjoy persembahan diorang..
..dan tak lupa jugak tahniah buat Jozan sbb dh jd Naib Juara..

..persembahan diorang yg paling ika suka mase minggu silent comedy..
..mmg sgt2 lawak..hi3


..pe2 pon tahniah buat semua finalis :)


Read More

Novel 11 :: Sukma Rindu - Fariza Zuliana


SINOPSIS ::

Pertemuan antara Dianza dan Azril adalah suatu kebetulan yang indah. Namun, kerana merasakan diri tidak pantas untuk bercinta, mereka membiarkan diri memendam rasa. Masing-masing terpisah membawa arah sendiri, tanpa kata kepastian. Antara sahabat dan kekasih. Persahabatan dan percintaan.
Dunia kampus telah menemukan Dianza dan Fredie. Dalam diam, ada rasa kasih yang bertunas. Rindu bertandang bila berjauhan, namun bukan mudah untuk mendapat kata pasti daripada seorang lelaki bernama Fredie. Lalu, Dianza membiarkan hari-hari berlalu dengan seribu harapan yang menanti.

Cabaran datang menduga. Dianza bertemu dengan Azril semula. Pertemuan yang memaksa dia membuat pilihan. Perlukah dinanti kasih Fredie atau menerima Azril hanya kerana simpati? Dan ditangan Dianza ada segala jawapannya.Sejak mengetahui Azril menghidap penyakit yang membawa maut, simpati Dianza semakin melimpah tapi perasaan cinta nya pada  Fredie tak mungkin berubah. Kehadiran Azril membuat Fredie rasa tergugat. Sukarnya meluah rasa. Fredie tak mahu mengigit jari di kemudian hari. Namun setelah mengetahui Azril tidak mungkin dapat hiudp lama, Fredie mulai mengambil berat tentang Azril yang telah menjadi kawannya jugak.Sekian lama bermain tarik tali, Dianza tekad untuk mengakhiri segalanya, Kepastian perlu dicari. Agar hati tenang meneruskan kehidupan.

Segalanya terungkai sudah. Fredie mengakui hakikat sebenarnya yang Dianza memang diutus untuknya. Dan Dia amat bersyukur yang Dianza jugak mempunyai perasaan yang sama dengannya. Kebahagiaan menanti untuk mereka berdua dan berharap kebahagiaan itu kekal selama-lamanya.


..bagi ika..
..novel nie best..
..jalan citer yg menarik..
..suka dgn nama Dianza..
..hihihihihi..



Read More

gambar budak2 comey :)

..nie gambar budak2 kat taska ika keje..
..budak2 yg comey dan nakal..ha3
..nie baru sebahagian sje..
..sbb ade yg "shy shy cat"..
..dan tak lupa jugak yg "want but shy"..
..hahahahhaah..











..susah sgt nk amik gmbr diorang..
..tgk la gaya2 yg diorang buat..ha3
..bila yg tu dh tgk kamera..
..yg lain plak x tgk..
..mcm2 la..hu3



Read More

bantal?

..jom layan gmbr2 bantal kat bawah nie..

..
..
..

..sape2 yg suka mkn jagung mesti nk bantal cmnie..ha3
..bayangkan klau yg suka buah durian tu..
..cmne la agaknye bantal bentuk durian..hi3


..bantal batu nie ika suka..
..sgt2 comey :)


..bantal nie plak SANGAT2 sesuai utk lelaki..ha3
..klau rase sunyi dok umah tu, bleh la beli bntal nie..
..buat peneman..


..yg nie mmg best..
..cm ika nie x mmpu nk beli kn..
..so, bantal pon jd laaa..ha3


..biskut!!! ..
..klau ika, x cukup la satu biskut..ha3


..ika nk bantal nie..hi3
..ade jual x ek kat sini..
..bila ika boring, bleh la jugak ika main susun2 bantal nie..


..kiut nye la bantal nie..
..adoyaiiiii..


..haaaa..
..bantal nie sesuai utk org yg suka sgt2 online..
..yg ade sume account2 nie..
..bntal utk blogger xde ke? hi3


..sape2 yg suke main game tetris nie, bleh la usha2 bantal nie..
..mne tau kot2 berkenan di hati..



Read More

saya suka amik gambar.

..hai..
..nama saya Qistina..
..umur saya 2 tahun..


..saya suka amik gambar..
..saya suka org amik gambar saya..
..saya suka kacau org lain amik gmbar..
..hihihihihi..








Read More

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com