Thanks Kak Iefa :)

..entry nie ika buat khas untuk Kak Iefa :)
..ika buat sebab ika nak ucapkan rasa terima kasih ika buat akak..
..nak ucap kat fb, xbleh sbb dah deactive..
..nak mesej kat fon pon dah xbleh sbb ika dah tukar no fon..
..so, ika gunakan blog ika untuk luahkan rasa terima kasih ika buat akak tersayang..

..ika nak ucapkan terima kasih sbb akak buat ika fikir tentang banyak perkara dalam diri ika nie..
..mase ika ade fb, ika selalu view fb akak sbb nak tgk status2 akak yg best tu..hihihhi
..ika suka baca ayat2 status akak tu..


"Adikku, tika kau lemah, jadikan Allah sebagai tempat untuk meluah rasa. Tika kau goyah, kau perlu kuat kerana kau pembawa Agama. Tika kau rebah, kau harus tabah kerana kau mujahidah muda.. Sungguh Allah memberi apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu." <3 u (^_^)..

..akak ingat tak akak penah hantar kat ika mesej nie..
19 Januari 2011 :)


Perempuan yang suci adalah perempuan yang dijaga oleh Allah,
tidak sedikit pun Allah membenarkan mana-mana lelaki menyentuhnya dirinya walaupun hatinya,
kerana Allah teramat menyintainya..

tetapi,

andai kita bergelumang dengan cinta lelaki,
di mana Allah untuk menjaga kita?
Allah seperti melepaskan kita pada seorang manusia yang lebih banyak kecewakan kita.
Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki, ini bermakna Allah mahu ambil kita kembali untuk dijagaNya..

Mengapa masih ragu-ragu?

Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari..
hargailah di atas kesempatan yang Allah berikan.

**Sebesar-besar dosa adalah dosa yang dilakukan ketika kita merasa berdosa melakukannya**

-Imam Ghazali-

Saudariku,

Aku bangga melihatmu derita dalam perjuangan,
dari melihatmu gembira dalam kelalaian..

Saudariku,

Aku bangga mendengar tangisanmu kerana pengorbananmu,
dari melihat tawamu dalam pengkhianatan..

Aku bangga andai dikau mati di medan kebenaran,
dari hidup dalam kesesatan,
kerana jangan lupa saudariku,

Muliamu bukan pada PANGKAT & HARTA,
tapi kerana Islam..

..mesej akak nie sampai skrg ika simpan..
..tiap kali ika rase down, ika baca mesej akak nie..
..mesej nie buat ika fikir tentang byk perkara..

..skrg ika dah sedar tentang byk perkara :)
..thanks akak..
..ika rase tak salah jika ika berubah untuk kebaikan kan? huhuhu
..mungkin buat masa skrg ika xperlukan beberapa perkara dalam hidup ika nie..
..sbb akak penah bgtau ika, "Jika dia jodoh ika, sejauh mana pon ika lari, dia tetap akan kembali pada ika :) "

aminnnnn

1 comment:

  1. salam..sangat mendalam dan indah nasihat yg diberi tu.. :) May Allah bless u..

    ReplyDelete

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com