Novel 5 :: Cinta Tiga Suku - Herna Diana


SINOPSIS ::

‘SKETSA Perang’ di pertengahan jalan menjadi detik pertemuan pertama antara Minah Sewel dan Mamat Tiga Suku. Sejak itu, pertemuan demi pertemuan tercipta. Anehnya, setiap pertemuan dihiasi insiden perlanggaran.

Iman – gadis comel yang nakal dan berperwatakan kasar atas dasar mahu melindungi diri lantaran pengalaman masa silam. Kehilangan abah tersayang menjadikan dia sebatang kara. Kebencian si ibu tiri menambah lara hidupnya lantas dia membawa diri ke kota. Kehadiran Suhaila dan Razif secara tidak dirancang membolehkan dia menumpang kasih dan sayang.

Arie – pertemuannya dengan Iman menghadirkan seorang musuh dalam hidupnya. Si Minah Sewel! Sikap kasar dan mulut celopar gadis itu menimbulkan kejengkelan di hatinya. Tidak seperti kekasihnya yang manja dan pandai menggoda.

Iman dan Arie tidak sehaluan. Seorang ke simpang kiri, seorang lagi ke selekoh kanan. Tetapi, haluan berbeza itu membawa mereka ke satu jalan lurus bernama keserasian. Namun tiada seorang pun menduga lorong yang sedang mereka lalui itu rupa-rupanya penuh 
dengan onak dan duri.

..best giler novel nie!!!..
..kelakar..
..xyah nk kerut2 dahi time baca..
..sempoi je..hu3

Dari Hati,
IKA

13 comments:

  1. dtg cni jugak melawat cik rongoks.takde shoutbox eh

    ReplyDelete
  2. Belleza~ :: hihiihih..
    sowi sbb xde sbox :(

    ReplyDelete
  3. nak beli la...macam best je kan :)

    ReplyDelete
  4. mmg best :)
    xrugi lgsg klau beli..
    seyes ika gtau nie.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum dik...
    Dtang melawat sini yer..
    Akak dah ada novel ni..tak sempat baca lagi...best ke???? esok kena baca nih...

    ReplyDelete
  6. MulutPayau :: wsalam akak :)
    sgt2 best novel nie..
    xrugi baca.hi3

    ReplyDelete
  7. alaaaa..nk bce cite tu..p xde duet nk beli..hukhuk.:(

    ReplyDelete
  8. alaa...
    xmo sedih2 k..
    cari online..
    mne tau kot2 ade :)

    ReplyDelete
  9. dah bace dah..best gila novel ni..

    ReplyDelete

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall. :)

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com