kindergarten teacher? model? programmer?

Kindergarten teacher??

…suke sgt2..
..nk sgt2 jd cikgu tadika..
..suka main ngn budak2..
..tp apekan daya..
..xde rezeki..


Model??

..this one is “xde maknenye atikah!!”..
..jgn berangan la..
..saje je..
..suka amik gambar bnyak2..
..skrg ade la koleksi gmbr ika sorang dlm 500 lebih..
..heehhehehe..


Programmer??

..this is who am I..
..xde la minat sgt..
..tp dh jodoh ika ngn dia..
..nk wt cmne kn..
..wlaupon xdpt cikgu tdika, still dpt yg lain..
..ade hikmah nape smua nie terjadi..

Read More

Wanita Menangis 64 kali Setahun?

Fakta menarik mengenai wanita, kajian daripada German Society of Ophthalmology dan dilaporkan dalam the telegraph pada 15 Oktober 2009, secara purata seorang wanita normal akan menangis di antara 30 hingga 64 kali dalam tempoh setahun, berbanding kaum lelaki yang hanya merekodkan 17 tangisan dalam tempoh setahun. Kalau diambil jumlah maksima 64 kali dan dibahagikan dengan 12 bulan dalam setahun, secara purata seorang wanita menangis sebanyak 5.3 kali sebulan dan jika dibahagikan pula dengan 30 hari dalam sebulan, seorang wanita akan menangis sebanyak  0.18 kali sehari.

Manakala kalau diambil jumlah maksima lelaki menangis 17 kali setahun dan dibahagikan 12 bulan, lelaki hanya menangis 1.42 kali sebulan. Di samping itu analisa tersebut juga mendapati purata wanita mengambil masa sehingga 6 minit untuk menangis berbanding lelaki hanya 2 hingga 4 minit.

Apakah faktor yang menyebabkan wanita menangis? satu persoalan yang begitu subjektif dan mempunyai ribuan jawapan mengikut persepsi masing-masing, namun berdasarkan carian dalam Askmen.com, lima faktor utama yang mempengaruhi emosi kaum wanita untuk menangis iaitu:

Hormon
Perubahan hormon dalam badan wanita ketika datangnya haid memberikan reaksi kepada kestabilan emosi mereka menyebabkan perasaan menjadi sensitif dan mudah tersentuh, yang hanya dapat diluahkan melalui tangisan.

Manipulasi
Wanita mengetahui tangisan mereka merupakan senjata utama untuk menawan perasaan insan lain, terdapat di kalangan wanita yang menggunakan tangisan sebagai satu alat untuk memanipulasi pihak lain.

Emosi Keikhlasan
Sekiranya tangisan wanita tidak berkaitan perubahan hormon dan manipulasi, faktor yang membuat wanita menangis adalah sebagai ekspresi emosi yang penuh keihklasan dan kejujuran.

Kemarahan
Berbeza dengan lelaki yang cenderung menggunaka kekerasan fizikal untuk meluahkan perasaan amarah, kebanyakan wanita pula menggunakan tangisan untuk meluahkan perasaan marah yang tida terhingga terhadap sesuatu situasi.

Memori
Wanita juga, sebagai makhluk yang penuh emosi mempunyai keupayaan refleks yang tinggi terhadap memori dan kenangan-kenangan lama, sama ada kenangan indah atupun buruk dan ini diluahkan juga melalui tangisan.

Manakala dalam persepktif Islam pula, menurut Ibnu Qayyim – terdapt 10 jenis tangisan dalam dunia ini iaitu:
©       Menangis kerana kasih sayang & kelembutan hati;
©       Menangis kerana rasa takut;
©       Menangis kerana cinta;
©       Menangis kerana gembira;
©       Menangis kerana menghadapi penderitaan;
©       Menangis kerana terlalu sedih;
©       Menangis kerana terasa hina dan lemah
©       Menangis untuk mendapat belas kasihan orang;
©       Menangis kerana mengikut-ikut orang menangis; dan
©       Menangis orang munafik – pura-pura menangis.

Sesungguhnya tangisan itu sendiri merupakan ciptaan dan kurniaan Allah S.W.T kepada makhluknya sebagaimana dijelaskan“..dan bahawasanya DIA lah yang menjadikan orang tertawa dan menangis.” (AnNajm: 43)

Jadi, Allah lah yang menciptakan ketawa dan tangis, serta menciptakan sebab cetusnya. Banyak air mata telah mengalir di dunia ini. Ada pula tangisan sangat-sangat di puji dan di tuntut iaitu tangisan kerana menginsafi dosa-dosa yang silam atau tangis kerana takut akan azab dan siksa Allah.

Tangisan dapat memadamkan api Neraka “Rasulullah saw bersabda: Tidaklah mata seseorang menitiskan air mata kecuali Allah akan mengharamkan tubuhnya dari api neraka. Dan apabila air matanya mengalir ke pipi maka wajahnya tidak akan terkotori oleh debu kehinaan, apabila seorang daripada suatu kaum menangis, maka kaum itu akan di rahmati.Tidaklah ada sesuatupun yang tak mempunyai kadar dan balasan kecuali air mata. Sesungguhnya air mata dapat memadamkan lautan api neraka.”

Air mata taubat Nabi Adam a.s. Beliau menangis selama 300 tahun tanpa mendonggak ke langit tersangat takut dan hibanya terhadap dosa yang telah ia lakukan.Dia bersujud di atas gunung dan air matanya mengalir di jurang Serandip. Dari air matanya itulah Allah telah menumbuhkan pohon kayu manis dan pohon bunga cengkih. Beberapa ekor burung telah meminum akan air mata Adam lalu berkata, “Manis sungguh air ini.” Nabi Adam terdengar lalu menyangka burung itu mempersendakannya lalu ia memperhebatkan tangisannya.

….Bila kali terakhir kita menangis, dan apakah penyebabnya…

Read More

David Archuleta - Touch My Hand

Saw you from the distance,
Saw you from the stage,
Something 'bout the look in your eyes,
Something 'bout your beautiful face,
In a sea of people,
There was only you,
I never knew what this song was about,
But suddenly now I do,

Trying to reach out to you,
Touch my hand,
Reach out as far as you can,
Only me, only you, and the band,
Trying to reach out to you,
Touch my hand,

Can't let the music stop,
Can't let this feeling end,
Cause if I do it'll all be over,
I'll never see you again,

Can't let the music stop,
Until I touch your hand,
Cause if I do it'll all be over,
I'll never get the chance again,
I'll never get the chance again,
I'll never get the chance again,

I see the sparkle of a million flashlights,
I wonder why all the the stars,
But the one that's shining out so bright,
Is the one right where you are,

Trying to reach out to you,
Touch my hand,
Reach out as far as you can,
Only me, only you, and the band,
Trying to reach out to you,
Touch my hand,

Can't let the music stop,
Can't let this feeling end,
Cause if I do it'll all be over,
I'll never see you again,

Can't let the music stop,
Until I touch your hand,
Cause if I do it'll all be over,
I'll never get the chance again,
I'll never get the chance again,

Saw you from the distance,
Saw you from the stage,
Something 'bout the look in your eyes,
Something 'bout your beautiful face,

Can't let the music stop,
Can't let this feeling end,
Cause if I do it'll all be over,
I'll never see you again,

Can't let the music stop,
Until I touch your hand,
Cause if I do it'll all be over,
I'll never get the chance again,
I'll never get the chance again,

Trying to reach out to you,
Touch my hand, (I'll never get the chance again)
Reach out as far as you can, (I'll never get the chance again)
Only me, only you, and the band,
Trying to reach out to you,
Touch my hand,
Yeah, yeah 
Read More

Adobe CS5

Read More

noty boy + girl


..yg nie ank saudara ika yg sulung..
..nme dia MOHD FARIS HAIQAL..
..nice name rite??..
..skrg tgh blaja kt sjk (c) peir chih..
..darjah 2..

..yg nie plak adik dia..
..nme dia NUR FARISHA QISTINA..
..dis girl really noty..
..not like her aunt..
..shy..
..hahahahahha..
..am I shy??..
..unbelievable..
..sme cm abg dia gak, blaja kt skolah sme..
..tp bru tadika la..
..sgt2 lincah, hyper active but sometime shy..
..dont know y..
..we called her “bong”..
..y??
..because…..
..hehehehehehhe..

..last but not least, ank sdaura yg bru je melihat dnia..
..NUR FARAHIEYAH QHUSNA..
..nie adik diorang berdua..
..xsmpai stahun pon lg..
..she’s really cute..
..like her aunt..
..hahahahhahahah..
..perasan!!!!..
Read More

something to share wif (*,*)

1. Cinta tidak pernah meminta ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan tetapi ia tidak pernah berdendam dan tidak akan membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan. Manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.

2. Jangan simpan kata-kata cinta kepada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia, kerana akhirnya anda akan catatkan kata-kata cinta itu di pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dimindamu itu sekarang selagi dia mampu mendengar dan tersenyum kepadamu.

3. Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat. Selepas menemui insan yang tepat itu, sudah pasti kita akan mengucapkan terima kasih di atas kurniaan yang tidak terhingga itu.

4. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak lagi berada di sisi kita.

5. Jangan melarikan diri daripada cinta apabila ia berada di hadapanmu. Kerana suatu masa nanti, anda pasti teringat kembali akan cinta tersebut dan menyesali perbuatanmu itu.

6. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan jiwa raga.

7. Cinta berupaya mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmah. Itulah kuasa cinta.

8. Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu. Tetapi lebih menyakitkan apabila anda mencintai seseorang tetapi anda tidak pernah memiliki kekuatan dan keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

9. Kadangkala kamu tidak menghargai insan yang mencintamu sepenuh hati hinggalah anda kehilangannya. Ketika itu sesalan sudah tidak berguna lagi kerana perginya tidak mungkin akan kembali lagi.

10. Cinta ibarat pasu antik yang sukar ditemui dan sukar untuk diperolehi. Tetapi ia cukup mudah untuk jatuh berderai sekiranya tidak dijaga dengan elok.

Read More

Lirik Lagu Satu Cinta - Star Five

Ika nk berkongsi lagu nie ngn smua org..
Ika baru jer dgar lagu nie..
Mmg best..
Ika suka sgt..

Ku memohon dalam sujudku pada-Mu
Ampunkanlah s’gala dosa dalam diri
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku… Keimananku…

Ku memohon dalam sujudku pada-Mu
Ampunkanlah s’gala dosa dalam diri
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku… Keimananku…

Engkau satu cinta
Yang s’lamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan
Demi cintaku kepada-Mu
Walau seribu rintangan
Kan menghadang salam diri
Ku teguhkan hati ini
Hanya pada-Mu
Ku pasrahkan…

Oh Tuhan… s’lamatkanlah hamba ini
Dari segala fatamorgana dunia
Oh Tuhan… jauhkanlah hamba ini
Dari hidup yang sia-sia


Read More

my beloved~~


..nie smua ika punyer..
..hehehehehhe..
..comey x???...


..mostly in pink kaler..
..love pink so much!!..




..best peluk sume2 nie..
..thanks kat sape2 yg bg sume2 nie kat ika..
..such a great memory..


Read More

new fon

..hari nie cuaca kat kb panas sgt..
..hmmm..
..dok kat umah..
..wif my mama, my sis..

..then, buat latihan multimedia..
..belek2 buku cket..
..jumaat ni dh final..

..i got a new fon..
..huhuhuhuhu..


..so sleepy..
..then, I got idea..
..hehehehehee..
..amik gmbar..
..ika amik gmbr 50 keping lbih..
..nie la yg akan terjadi bila ika borim..



..suka yang teramat sgt amik gmbar..
..walaupun diriku bkan model..
..hahahahhahahaha..
Read More

C.I.N.T.A

Saat saya cintakan awak, saya cintakan awak kerana Allah SWT..

Saat saya tinggalkan awak, saya tinggalkan awak kerana Allah SWT.. bukan kerana terpaksa.. bukan juga kerana desakan sesiapa...

thanks frenS...
Read More

Muhasabah Cinta

Read More

job scheduling   

FINAL EXAM

FRIDAY 23/4/2010
08.30 AM - 11.30 AM
CSC 253 : MULTIMEDIA

SATURDAY 24/4/2010
MUET
08.00 AM – 09.30 AM : READING
10.00 AM – 11.30 AM : WRITING
12.00 PM – 12.30 PM : LISTENING

MONDAY 26/4/2010
02.15 PM – 05.15 PM
ITS 250 : DATABASE

SUNDAY 02/5/2010
09.00 AM – 12.00 PM
MAT 199 : CALCULUS II

MONDAY 03/5/2010
09.00 AM : 12.00 PM
CSC 258 : DATA STRUCTURE

TUESDAY 04/5/2010
02.15 PM – 05.15 PM
MGT 160 : MANAGEMENT

WEDNESDAY 12/5/2010
MUET
07.30 AM : SPEAKING



Read More

waiting for....

Wait until 12/5..
After that, it’s OVER!!!!!
Hooreyyyyyy ©©©
Read More

nak nie~~

Wishes list!!!


1…tinkerbell


2..jumbo gajah biru


3..idler dinga
Read More

wOndEr giRLs!!!

..mesti ramai yg minat band2 korea kn??..
..ika ni nk kata minat, xde la fanatic sgt..
..super junior, big bang, 2pm, girls generation n bnyak lagi la..
..yg tu pon ika tahu dr classmate ku yg begitu minat korea..

..tp ade 1group ni mmg ika minat la..
..lagu diorang smua best2..
..WONDER GIRLS..

..ade 1mlm tu, xtahu pe nk buat..
..then, tbe2 dpt idea nk download lagu2 wonder girls nie..
..mmg puas hati..

J
..really like it..

..nobody..
..you’re out..
..friend..
..greatest love of all..
..i tried..
..i’m your girl..
..irony..
..joyo joyo..
..now..
..stupid..
..saying I love you..
..so hot..
..take it..
..tears..
..tell me..
..this time..
..wishing on a star..


Read More

Dehearty - Inspirasi Hati

Kasih kaulah inspirasiku

Bila sendirian fikiranku buntu
Mengingati dirimu
Dikau tiada lagi di sisiku
Hatiku sayu bertambah pilu

Kasih kau inspirasiku
Kau mengajarku erti kehidupan ini
Takkan ku lupakan nasihatmu
Kerna ianya berguna untukku

Seringkali aku berdoa pada-Nya
Agar tabah menyusuri hidup ini
Ya Allah berilah ku kekuatan
Untuk tempuhi dugaan yang mencabar

Sekiranya ku mendapat pengganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepada-Nya

Seringkali aku berdoa pada-Nya
Agar tabah menyusuri hidup ini
Ya Allah berilah ku kekuatan
Untuk tempuhi dugaan yang mencabar

Sekiranya ku mendapat pengganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepadaNya, o ho...

Sekiranya ku mendapat pengganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepada-Nya

Walau dirimu tiada lagi
Tapi hatiku tetap kepadamu
Kenangan bersamamu subur mewangi
Takkan luput dari ingatanku
Takkan luput dari ingatanku

Read More

a "kelam kabut" day

..bangun pagi, gosok gigi, cuci muka dan mandi..
..lalalalalalaala..
..pg2 lg dh kena bangun sbb nk kena siap2 nk g machang..
..dr kb ke machang..
..ika ade kelas kul8 pg..
..my fav class..
..data structure..

..siap2..
..then slm ngn mama + papa..
..my sweet sis n bro-in-law pun hntar g mchang about 7.15am..
..adik diorang nie punyer lah mengantuk smpai tetido dlm kete..
..sori sis..
..sori bro..
..feels so sleepy..



..dlm kul 8.05 minit cmtu smpai la ika kt machang..
..amik buku jp kt umah sewa, then g kelas..
..nasib baik miss xmarah..
J

..minggu nie minggu last kelas..
..so, kena g jugak..
..dh la semalam dh ponteng..
..tp xpe, bukan sengaja..
..that’s for my papa..

..lepas kelas data struc, ade kelas calculus plak..
..pastu kelas database tp dilewatkan 1jam..
..so, start kelas kul1..

..nk menunggu kul1, ika ngn kwn2 pon g hea untuk selesaikan problem kitorang yg xbleh nak daftar kos bg sem depan L
..ika ngn basya boleh daftar 3subjek je sem depan..
..aduyaiiii..
..so, kitorang g isi borang kt hea..
..then, g EAT!!!..
..like it!..

..pastu, g kelas database..
..ALAMAK! ade presentation la pulak..
..kelam kabut la ika ngn basya..
..combo box xbuat..
..subform xbuat..
..aduyaiiiiiiiiiii..
..nasib baik ade ain yg sudi tolong kwn dia yg “agak” kelam kabut nie tp sempat lg posing..amik gambar..
..hahhaahhahaah..
..thanks ain cayam~~..


..then, mini pon join group ika ngn basya..
..kitorang pon present la..
..ntah la brape markah yg dapat..
..redha je la..


..thanks kat semua lecturer yg mengajar kelas csd4ka bg sem ni..
..kitorang semua akan buat yg terbaik dlm final..


15.04.2010
Read More

D.O.A




Read More

Father Daughter Poems: The Wonder Kid


saje je ika nk share poem nie ngan korang semua..

nice poem~~

The Wonder Kid

by Père Robèrt

It's tough sometimes to be a dad,
Especially when your kid is bad.
You wonder why she did what she did
-- And why she's not a wonder kid.

A wonder kid is always good.
A wonder kid does what she should.
A wonder kid is never bad.
A wonder kid makes daddies glad.

She doesn't shout, she doesn't fight,
She goes to bed on time each night.
She makes her bed, she eats her peas,
She always says, "yes, sir" and "please."

She never whines and never mopes.
She likes to bathe, and uses soap.
She chews her food, she doesn't slurp,
And when she's through she doesn't burp.

She wears her mittens when it freezes.
She's kind to pets and never teases.
She cares for toys and likes to share them.
Her clothes get cleaner as she wears them.

"Did you ever hear of such a kid?"
I asked my kid, who never did.
And then, oh boy, was I surprised
When my little girl apologized:

"I'm sorry for the thing I did.
I wish I were a wonder kid.
I wish that I could make you glad.
I love you so, my wonder Dad."

I hemmed and hawed, I coughed and sputtered,
The butterflies in my stomach fluttered.
I'd focused on her faults, but she
Had only seen the good in me.

It's tough sometimes to be a kid,
Especially when Dad blows his lid.
You wonder how he gets that way,
And why he takes so long to say:

"I love you too, I'm really glad
To know you think I'm a wonder dad,
And I wouldn't change you, not a bit --
You already are a wonder kid."

Read More

waitim for papa

..hari nie pulak, pg2 lagi papa dh kena siap2 nk g bilik bedah..
..“DEWAN BEDAH FAIRUZ”..

..dlm kul 7.30 camtu la..
..student2 praktikal nurse pon ramai giler pg tue..

..”agak” kelam kabut la cket J..

..so, ika pon teman la papa g bilik bedah..
..wait + wait + wait..
..+ DOA..
..then, ika col kak ain coz I’m so hungry..
..hehehehheeh..

..lepas tu, kakak ku yg baik hati itu dtg membawa makanan kepada adiknya yang sudah kelaparan ni..
..WALAUPUN semalam dh makan nasi goreng cina + air milo beng + kickappo + burger + beberapa biji buah lai + beberapa biji buah epal + beberapa butir anggur..
..hahahahahahhahahahahahhahhahaha..
..sgt2 GUMBIRA..


..namun, ika tetap lapar..
..i need NASI..
..my sis bring me a nasi lemak..
..but why only 1???..
..i need 2 or more..
..cian kat ika kn???..
..hehehehhee..

..lepas mkn, ika balik umah jp..
..mandi..
..dh busuk giler rasenye..
..lepas siap2, abg ika hntar g hospital pulak..
..mase ika smpai kt hospital, papa dh kuar dr bilik bedah..
..so, meet papa kt katil dia la..
..muka dia agak pucat..
..nampak penat..
..baru lepas operate kn..
..so, lets his rest..

..TAPI..
..papa ika nk balik umah..
..xnk dok hospital..
..so, my brother-in-law pon meng”EKJAS” la doctor supaya papa dpt balik umah..
..then, BERJAYA!!!!..
..papa pon balik dok umah la dgn wayar2 yg ade kt badan dia tu..
..it’s ok papa..
..as long as u’re comfortable..
..all of your child will always be with u all the time..
..love u papa..
..get well soon ok..
..we all always pray for u..
14.04.2010

Read More

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com