out wif sis mawar

..hepinyer hari nie..
..pergi jalan2 ngn akak mawar ucuk kat kbmall kb..
..huhuhhuh..
..fes, ika n akak jalan2..
..window shopping~~..
..akak pon beli la baju utk my “BELOVED” bro..
..beloved ke?? ..
..hahahahahah..
..then, kite pergi “eat” kt mc d..
..this puk2 girl eat a lots..

..ika mkn ayam 2 ketul + air coke 1gelas + fries + oreo mcflurry..
..EXCELLENT!!..
..but my stomach still not full..
..hahahahahha..


..then, akak beli plak strawberi coklat..
..i didn’t try it before this..
..heheheheh..
..BUT, its so delicious..
..yummy!!!!!..


..after kb mall, we fly to d kb city..
..huhuhuhuhu..
..ika teman akak “cut” your hair..
..that’s “MEK” and her daughter are so friendly..
..like it!!..
..lepas tu, akak belikan ika gelang..
..akak 1, ika 1..
..mcm buy 1, free 1 la plak..
..hahahahahaha..


..lastly, kite pergi parkson..
..2nd time for me..




..kite pergi MUHIBBAH..
..time to buy food..
..hehehehhehehe..
..akak belikan ika fruit ship + lutut pizza..
..wanna try that funny “LUTUT” pizza..
..so delicious la akak...




..thanks so much KAK MAWAR..
..love you..




Read More

Inilah Cinta – Akim AF7


Terpegun ku melihat kamu

Bergetar hatiku memandang mu
Dan terus datang mencuba
Adakah khayalku menjadi nyata

Oh resah hati gelisah
Ku takut tak diterima
Rupanya kau juga sama
Seperti aku merasa cinta


Mungkin inikah yang dinamakan cinta
Hati gembira rasa bila kau kata cinta
Siang yang suram kini menjadi ceria
Hati yang gelisah akhirnya kini menjadi bahagia

Oh resah hati gelisah
Ku takut tak diterima
Rupanya kau juga sama
Seperti aku yang merasakan cinta


Sungguh susahnya aku mendekati mu
Mengambil kesempatan untuk tunjukkan cintaku
Rasa bahagia bila kau menerimaku
Indah semuanya hilang semua resahku
Kita berdua kini menjalin cinta
Inilah cinta kita
Akhirnya kini menjadi bahagia

Inilah cintaku
Inilah sayangku
Inilah cinta



Read More

wanita (*,*)


Dirimu terhias sebagai sebaik-baik ciptaan..
Maka jadikanlah dirimu nisa’ yang boleh menjadi mujahidah..
Jihad di jalan Allah SWT..
Jadikanlah dirimu antara fatayat yang dijulang..
Cantik dipandang tetapi susah dipegang..
Jadikanlah dirimu gadis manis yang tak pernah kalah dengan redup panahan mata Adam..
Biar nafsumu hidup dalam tarbiyyah di jalan dakwah..
Bertintakan darah & air mata perjuangan..
Dititip atas warkah penuh kemuliaan..
Dikirimkan untuk mujahidah menuju Tuhan..


Read More

(*,*)


Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya – (Hamka)

Yang meninggikan darjat seseorang ialah akal dan adabnya, bukan asal keturunannya – (Aristotle)

Adab dan sopan itu lebih penting daripada makan dan minum – (Aristotle)

Mahkota adab dan sopan santun lebih tinggi nilainya daripada mahkota yang bertahtakan ratna dan mutu manikam – (Budiman)

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras – (Hamka)


Read More

~~noktah cinta by hafiz~~



Ternyata semua bicaraku
Tersimpan di dalam hatiku
Ternyata semua soalanku
Tak pernah kau fikir di fikiran

Ternyata kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya

Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku di perlukan

Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini
Perlu untuk dirinya

Berbicara tentang cinta kita
Masih tiada noktah penghujungnya
Berbicara tentang perasaan
Simpan saja semua itu

Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya



Read More

wif ADIB..

..bgun pg2..kena tggu kwn dtg amik kt kb..
..then, balik machang..
..de kelas..
..hari nie agak kalut..

..assignment multimedia xprint lg..
..dh nk kna submit sblum kul12..
..pergi kelas lmbat sbb pergi print keje multimedia dlu..
..hahahahahah..

..ptg pulak ade kelas ganti..
..ntah nape..
..hari nie ika “agak” hepi..

..ptg nie hujan jap..
..angin kuat..
..ingat dah xjd pergi FOODCOURT..
..last2, jd jugak..
..sbb dah xhujan..
..makan nasi ayam + mangga shake..
..best!!!!..
..thanks p.cik , m.cik + kakak yg sdiakn mknn + mnuman tu..
..mmg best lar..

..mlm pulak..
..CODING time!!!..
..masa untuk memerah otak..
..hahahahahhhaha..



Read More

love u pa..

..hari nie sepatutnya ika pergi kelas..
..kelas its250..kul 8.30 pg..
..tapi ika tak pergi..
..sb??..
..fikiran + minda yg teringat2 kt papa..
..papa ika sakit..
..rasa tak sedap hati..



..so, ika pon balik la kb pg2 lg..
..balik dlm keadaan tergesa2..
..ari ahad ade kelas kul10..
..assignment multimedia plak kna submit sblum kul12..
..tp tak kesah la..
..ika kena balik jugak..
..coz I LOVE MY PAPA a lot!!!...
..ika harap papa cepat sembuh..
..ika juga mahu sembuh dari luka2 yg terpaksa ika lalui tanpa rela..



Read More

ilmu..



“Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah apabila dibelanjakan…”


Read More

Saudariku (*,*)

Perempuan yang suci adalah perempuan yang dijaga oleh Allah SWT..
Tidak  sedikit pun Allah SWT membenarkan mana2 lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya..
Kerana Allah SWT teramat menyintainya..
Tetapi..
Andai kita bergelumang dengan cinta lelaki..
Di mana Allah SWT untuk menjaga kita?..
Allah SWT seperti melepaskan kita pada seorang manusia yang lebih banyak kecewakan kita..
Jika Allah SWT datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki..
Ini bermakna Allah SWT mahu ambil kita kembali untuk dijagaNya..
Mengapa masih ragu2?..
Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari..
Hargailah di atas kesempatan yang Allah SWT berikan..

“sebesar2 dosa adalah dosa yang dilakukan ketika kita merasa berdosa melakukannya”..imam ghazali..

Saudariku..
Aku bangga melihatmu derita dalam perjuangan..
Dari melihatmu gembira dalam kelalaian..

Saudariku..
Aku bangga mendengar tangisanmu kerana pengorbananmu..
Dari melihat tawamu dalam pengkhianatan..
Aku bangga andai dikau mati di medan kebenaran..
Dari hidup dalam kesesatan..
Kerana jangan lupa saudariku..
Muliamu bukan pada PANGKAT & HARTA..
Tapi kerana Islam..



Saudari kesayanganku..
Carilah HIKMAH dalam setiap ketentuan Tuhan..
Supaya timbul rasa KESABARAN & KEJUJURAN..
Setiap yang payah itu ada KESENANGAN..
& setiap KESABARAN itu pasti ada ganjaran..

Jika sesuatu itu DITAKDIRKAN untuk kita..
Tiada siapa yang boleh memberi halangan..

Namun..
Jika sesuatu itu bukan DITAKDIRKAN untuk kita..
Pasti takkan dapat walaupun sudah dalam genggaman..

YAKIN & PERCAYALAH..
Allah SWT telah tuliskan apa yang TERBAIK untuk hamba2Nya..

“Kadang kala Allah SWT hilangkan mentari..
Kemudian Dia datangkan guruh..
Puas kita menangis mencari mana mentari kita..
Rupa2nya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah..”

Sabarlah duhai insan..
Ada KEMANISAN di sebalik setiap KEPAHITAN..


Read More

buatmu sahabat..


Mesej nie daripada sahabat ika yg banyak memberi semangat & nasihat pada ika..


..Ya Allah..
..tika Kau hadiahkan aku sahabat..
..Kau jadikanlah hatiku bersyukur atas kurniaanMu..
..Kau jadikanlah hatinya berlapang dada menerimaku..
..Kau jadikanlah sahabatku ini sebagai teman seperjuanganku..
..peniup semangat jihadku..
..saling membantu memikul amanah dakwah agamaMu..
..Kau jadikanlah ukhwah ini disemai atas redhaMu..
..teguhnya atas cinta padaMu..
..dilindungi dari maksiat dan hal2 yang melalaikan kami dari mengingatiMu..

..Ya Allah..
..bahagiakanlah hatiku dan hati seluruh sahabatku dengan cinta kepadaMu..
..“seandainya hanya tersisa sebutir batu, usahakan sekuat tenaga untuk tidak menyerahkannya kepada pihak musuh”..~~ibn taimyh
..berjuang untuk Islam!..
..jangan menyerah kalah sebelum diri terserah sepenuhnya kepada Allah SWT..

Uhibbuki ya sodiqati J

Thanks a lot ZATI HANANIN ZULKARNAIN ^^



Read More

cupcake@@

..cupcake..
..hmmm..yummmmy…
..suka tgok cupcake..
..macam2 bentuk ada..
..macam2 corak..
..macam2 warna..


..eeeeee…kn best kalau ika pndai buat cupcake..
..kena belajar nie..
..sekarang nie macam hobi pulak..
..kumpul gambar2 cupcake..
..ada la dlm 100 lbih..
..hehehehe..
..bila kena buat projek multimedia jer..
..ika akan pilih tajuk cupcake..
..comey..
..if I can makes a cupcake..




Read More

Tips untuk kurus...




1. JANGAN BERLAPAR





Makanan memberi kita tenaga dan bila kita menggunakan tenaga kurang dari apa yang kita ambil, tubuh akan terkejut. Tubuh akan mula membakar 'muscle'(otot) untuk menggantikan makanan. Ini menyebabkan kadar metabolisma tubuh menjadi rendah. Bila anda tidak tahan berlapar, pada kebiasaannya anda akan makan dengan lebih banyak. Pada masa ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda telah kembali ke paras normal, tetapi metabolisma tubuh masih lagi rendah. Ini menyebabkan ia tidak membakar kalori pada tahap yang sama lagi

2. AMBIL SESUATU YANG PAHIT SEBELUM MAKAN

Minumlah kopi dan kumur beberapa saat sebelum makan. Cara ini menyebabkan tekak merasa pahit dan menghantar isyarat melalui otak bagi menggalakan rembesan enzim dan asid HCL. Kekurangan enzim dan asid HCL di dalam perut boleh menyebabkan ketidakcekapan penghadaman.

3. MINUM 8 GELAS AIR SEHARI

Air mengurangkan selera makan anda secara semulajadi dan membantu badan memetabolisma simpanan lemak di dalam tubuh. Sebelum makan makanan yang berat-berat, cuba minum air, pasti anda tidak akan makan dengan banyak.

4. ELAKKAN MINUM MINUMAN YANG BERGAS

Minuman bergas biasanya mengandungi 7-8 sudu gula dan tidak baik untuk kesihatan tubuh.

5. KURANGKAN PENGAMBILAN GARAM

Pengambilan garam yang tinggi menggalakan penangkungan air. Mengurangkan pengambilan garam bermakna badan anda menangkung sedikit air. Ini bermakna anda kurang berat yang disebabkan air.

6. AMBIL SARAPAN PAGI

Anda juga boleh menurunkan berat badan dengan pengambilan sarapan pagi. Menurut satu kajian, mereka yang tidak mengambil sarapan pagi lebih cenderung untuk gemuk berbanding dengan mereka yang mengambilnya. Bagaimana ia terjadi? Sarapan pagi menstabilkan hormone dan paras gula di dalam darah. Kadar metabolsima juga meningkat untuk membakar kalori.

7. MAKANLAH DENGAN PERLAHAN-LAHAN

Nikmatilah makanan dengan perlahan-lahan dan jangan gopoh. Kerana apabila kita makan secara perlahan-lahan, tubuh akan menghantar isyarat menunjukan kepuasan.

8. KUNYAH MAKANAN KEPADA CEBISAN LEBIH KECIL

Kunyahlah makanan kepada cebisan lebih kecil sebelum menelan kerana dengan cara ini ia lebih mudah dihadam.

9. Biar makan kerap dengan kuantiti yang sedikit daripada makan hanya sekali, dua tetapi dengan kuantiti yang banyak.

10. Jika anda terasa ingin makan snek atau makanan ringan, beruslah gigi anda atau kunyahlah gula-gula getah. Rasa mint atau berangin di mulut akan membantutkan selera anda.


Read More

bila Engkau menguji

Ya Allah,
..bila Engkau menguji aku..
..aku tahu Engkau sayangkan aku..
..aku tahu Engkau mahu yg terbaik buatku..

Ya Allah,
..bila Engkau menguji aku..
..aku lemah..
..aku longlai..
..aku sedih..

Ya Allah,
..bila Engkau menguji aku..
..mengapa aku tidak kuat..
..mengapa aku lemah..
..mengapa aku takut pada diriku sendiri..

Ya Allah,
..bila Engkau menguji aku..
..aku seharusnya bersyukur..
..bersyukur kerana Engkau mahu aku berubah..
..berubah menjadi insan yg baik..
..insan yg sentiasa mengingati Engkau..

Ya Allah,
..bila Engkau menguji aku..
..aku ingin menjadi kuat..
..aku inginkan semangat yg kuat utk menerima ujianMu..
..aku ingin menjadi seperti dirinya yg kuat..
..kuat semangat..
..aku tahu aku mampu..



Ya Allah,
..jauhkanlah NOOR ATIKAH BT RAMLI dr melakukan kesalahan yg sama..
..sesungguhnya hambaMu ini insan yg lemah..
..insan yg tak punya apa2..
..hanya menumpang di bumiMu ini..



Read More

borim..

..hmmm..
..today???..
..kwn2 ika sume pergi putrajaya..
..rombongan..
..ain..didi..basya..

Angel Bear



..dok la sorang2 dlm kelas..
..rindu korang..
..padahal baru jer ptg klmarin korang pergi..
..hehehhehe..
..ngade2 kan??..
..ika borim tau..





Read More

kenangan lalu terukir kembali (*,*)


..hahahahhaha..
..this is the funny one!!!..
..gmbar nie, kwn ika mase
skolah rndah yg upload kt fb..
..ohh sahabat…
..kenapa la kamu upload gmbar nie??..
..hehehehe..
..lucu gmbar nie..
..bukan sbb pe..
..sbb muka ku yg begitu masam mencuka..
..aduyaiiii~~~..
..BUT..it’s okay..
..at least, I got my old pic..
..hehehehhe..
..mase ni klau xsalah ika darjah 5..
..hmpir 9 tahun yg lepas..



Read More

sakit..ohh sakit..

..gambar nie mase ika dapatkan rawatan kat
hospital tanah merah…
..thanks for d doctor!!!
..sporting..
..Xmenstresskan ika yg tgh stress + sakit..
..mase nie, kwn ika la yg amik gmbar..
..dia nk tdo, xngantuk..
..so, keje amik gmbar je la..
..huhuhuh..



..thanks nora sebab sudi teman ika mlm tu..
..jasamu akan ku kenang ^^



Read More

sengal..


…hari nie ika ade kuiz data structure kul10 pg..hmmm…
..smlm tdo lewat giler!!! study data structure..
…study calculus..aduyaii~~~……
…test calculus plak kul8 mlm..
…pg2 lg ika dh bgun…
..Study la konon2 nye..
..then, gi bilik miss dlm kul 10 pg..
..jwb kuiz punyer la lamer sbb???
..sbb xdpat jwb la..
hahhhhahahahah



..kul12 tghari plak ade klas calculus..
..hari nie dh msuk bab 5..
..last chapter..
tapi ika??
Xfaham2 jugak bab2 yg lepas..
..dh la xgi kelas seminggu..
..sakit punyer pasal..
..tapi xpe la..
..ika akan usaha utk faham..
..kena bnyak wt latihan..
Chayok!!!

..lepas kelas..ika n d geng gi mkn tmpat biasa..
..ale2 hari nie terjumpa la plak pak sedara ika..
..dia baru jer kena tukar kt uitm machang nie..
…huhhhuhhu…
..tp ank sedara mu nie bijak pndai mnutup mukanya..
hahhaahhahaha
..sampaikn pak sedara xmampu nk cam..

..hari nie k.nadia n a.azan dtg kt uitm machang..
hehehehehe.. hepi giler!!!
..rindu sgt kt diorang..
..ika teman k.nadia jmpe roommate lame dia kt kolej..
..then.. borak2 la a little bit..
huhuhuhuhu

..lepas jumpe k.nadia..terus balik umah..
..cepat2 bukak buku calculus..
hehehhhe
..tggal sejam je lg sblom nk test..
aduyaiiii
..kelam kabut ika..

..dalam kul8..ika pon melangkah la dgn berat hati..
..pergi la test calculus dgn kpla ni kosong..
Xtahu ape2..
..and then..
..pe yg jadi???
…mmg xbleh jwb la…



Read More

Copyright © Noor Atikah Ramli Designed by azhafizah.com